De massale positieve belangstelling voor de PlayStation 4 is te danken aan vijf jaar marktstudie en –analyse. Dat vertelde de CEO van Sony Computer Entertainment America, Jack Tretton, in een interview aan CNN Money. Tretton klopt zich op de borst dat Sony voor haar Next-Gen console, de PS4, haar huiswerk goed heeft gemaakt.
Het huidige succes en de populariteit van de PlayStation 4 is volledig te danken aan de aanpak van Sony. Al vijf jaar voor de eigenlijke onthulling van haar Next-Gen console startte Sony Computer Entertainment met een uitgebreid marktonderzoek waarbij de noden van de toekomstige PS4-bezitters en de game-ontwikkelaars centraal stonden. Die input en feedback is dan gebruikt om de PlayStation 4 vorm te geven en te ontwikkelen.
Jack Tretton, CEO van SCE America, stelde:
We hebben heel wat tijd besteed aan gesprekken met consumenten en ontwikkelaars. Het doel was om exact te weten welke behoeften zij hebben. Onze E3-persconferentie en de verdere uitrol zijn het resultaat van de strategie die we op basis van ons ‘huiswerk’ hebben opgesteld. Een voorbeeld is onze fel geloofde beslissing om onze games DRM-vrij te maken. Het succes van de PlayStation 4, zelfs nog voor de eigenlijke lancering, is te danken aan het feit dat onze strategie de juiste is gebleken en dat we die ook vastberaden uitvoeren.
Tretton vertelde nog dat het de bedoeling was van Sony om de prijs van de PlayStation 4 zo laag mogelijk te houden, maar toch nog rendabel te blijven. De prijszetting van €399 werd bepaald door goed rekening te houden met de features van de PS4 en vervolgens met de productiekosten. Sony had naar eigen zeggen geen idee of de prijs van hun console lager zou liggen dan die van de concurrentie, maar was er wel van overtuigd dat ze met hun gepresenteerde aanbod voor de PlayStation 4 vele gamerharten zouden kunnen veroveren.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie