Stellar Blade, voor menig gamer de belangrijkste release van deze maand, heeft sinds eind vorige maand een demo op de PlayStation 5, waardoor mensen alvast van het spel kunnen proeven. Het doel hiervan is natuurlijk om hype te genereren, maar dat lukt in ieder geval niet bij iedereen.
YouTuber MierdaMeGusta wijdde recent een video aan de demo, waarbij die een meting deed van de input lag van het spel. Deze kwam uit op 230 ms oftewel 13.8 frames of bijna een kwart van een seconde in Performance Mode, welke zich juist focust op een stabiele ervaring. Voor context: 50 ms is doorgaans genoeg voor spelers om zich merkbaar te storen aan input lag.
Wat het kanaal in zijn video niet in acht leek te nemen, was de lag van het scherm zelf, welke een enorm verschil kan maken. Dit is de reden dat steeds meer moderne schermen komen met een Game Mode die deze reduceert. En dit is ook waar Shift Up naar verwijst in een reactie op hun officiƫle X-account:
Of dit daadwerkelijk de reden is voor MierdaMeGusta's ervaring kun je je natuurlijk afvragen, daar ook Alexander Battaglia van Digital Foundry te kennen geeft dat Unreal Engine een opvallende historie van dit soort problemen heeft, welke door een ontwikkelaar zelf moeten worden opgelost. Echter, wie kijkt naar bijvoorbeeld Reddit, zal zien dat de ervaringen van spelers enorm uiteenlopen. Het kan dus goed zijn dat het scherm of diens instellingen in ieder geval deels te wijten zijn voor de problemen.
0 reacties op "Shift Up reageert op geluiden over hoge input lag Stellar Blade"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier