SimCity is al twee miljoen keer over de toonbank gegaan. Dat heeft de directeur voor franchises bij EA, Frank Gibeau, verteld. Het city management-spel kan dan, volgens hem, ook een succes genoemd worden.
SimCity is nog steeds een heel succesvolle gamelabel voor EA. Er zijn nu al meer dan twee miljoen exemplaren verkocht van de always-on city builder/management game. Een dergelijk verkoopcijfer is best opmerkelijk te noemen, als je rekening houdt met alle problemen die het spel heeft gekend. Frank Gibeau, directeur voor franchises bij EA, verkondigde dat cijfer aan VentureBeat en vertelde:
Als we terugkijken, hebben we vooral geluk gehad dat de SimCity-reeks een hele schare trouwe fans kent. De eerste week na de lancering was erg moeilijk en het is een ervaring die we niet meer opnieuw willen meemaken. Uit de hele polemiek rond het always-on-beleid van SimCity hebben we geleerd dat we deze aanpak moeten vermijden. The Sims 4 wordt om die reden ook ontwikkeld als een singleplayer, offline game.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie