Ontwikkelaar Respawn blijft volledig achter de 6 vs 6 multiplayer van Titanfall staan. Op het forum van NeoGAF reageerde een ontwikkelaar van deze game best defensief en pedant op de kritiek die Titanfall krijgt op zijn ‘kleine’ multiplayer rondes.
Het viel te verwachten dat er heel wat rumoer zou onstaan over het nieuws dat de multiplayer van Titanfall max 6 vs 6 spelers zal ondersteunen per ronde. Als je die cijfers vergelijkt met de multiplayer potjes die mogelijk zijn in Call of Duty of Battlefield, lijken die ook niet meer van deze tijd.
DKo5, een Titanfall-ontwikkelaar, heeft op de kritiek gereageerd op het forum van NeoGAF. Volgens hem is de ‘6 vs 6 cap’ het resultaat van heel wat testing en balancing. Met meer spelers per multiplayer ronde zou Titanfall gewoon niet de gewenste spelervaring kunnen bieden.
DKo5 stelde nog:
Er valt op ieder moment heel wat te gebeuren in Titanfall. Het is zelfs best moeilijk om een game te vinden die meer actie per seconde biedt. Ik moet soms zelf even pauzeren tijdens het spelen, omdat mijn hart het niet meer aan kan. Mensen moeten onthouden dat naast de 12 spelers er ook nog 12 Titans in het spel kunnen zijn. De AI waarover we spreken, staat trouwens niet gelijk aan ‘AI bots’. De AI vervangt namelijk geen menselijke spelers, maar vult ze aan.”
De medewerker van Respawn sluit zijn betoog overigens wat pedant af met de opmerking dat “speculatieve [kritische] gesprekken over Titanfall wel zullen ophouden wanneer mensen de game kunnen spelen en beseffen hoe fantastisch deze FPS is”.
Tjah…
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie