Stiekem wisten we het allemaal al, maar nu is het dan officieel. De Wii Vitality Sensor is dood. Dit is door de CEO van Nintendo, Satoru Iwata, bevestigd.
Het stukje hardware werd door Nintendo in 2009 aangekondigd op de E3. Het idee was om de gemoedstoestand van gamers te lezen en hier gebruik van te maken in bijvoorbeeld een horrorgame. Dit idee is nu echter afgevoerd.
''We dachten dat het interessant zou zijn om te begrijpen hoe het menselijke zenuwstelsel werkt door gebruik van de Wii Vitality Sensor. We hebben zijn ontwikkeling voortgezet onder de academische aanname dat door het observeren van de menselijke puls we konden vaststellen hoe gespannen of ontspannen een persoon is.''
Dit is de officiële verklaring waarmee Iwata investeerders kon uitleggen dat het project dood was. Niet gelijk de makkelijkste taak. Hij bood dan ook uitgebreide uitleg over het hoe en wat.
''Er waren twee grote problemen met de Wii Vitality Sensor die tot dit besluit geleid hebben. Een gebrek aan toepassingen vanwege de beperkte werking en het weigeren van het apparaat bij wel 10% van de testgroep.
Na een grootschalige test binnen Nintendo bleek dat bij tien op de honderd mensen de Wii Vitality Sensor niet correct of zelfs helemaal niet reageerde. We hebben lang gekeken wat we met zo'n product moeten. Maar omdat we ons originele idee niet konden realiseren en bovendien met zo'n grote groep zaten is het afgevoerd,'' aldus Iwata.
De CEO gaf als laatste nog aan het geld niet weg te willen gooien. Als de technologie nog verder gaat en ze 99.9% van de testgroep ermee kunnen laten werken, dan is Nintendo van plan verder te gaan.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie