Die speelsessie begon in een helikopter en een expositiedump. Seoul in Zuid-Korea is niet meer. Na een bizarre gebeurtenis hebben vreemde wezens er nu intrek genomen. Mensen hebben moeite om ze af te vechten, tot zogenaamde Knights hun intrede maakten. Van deze supersoldaten is er een aanwezig in de helikopter en drie keer raden met wie jij mag spelen wanneer het voertuig onder vuur komt en moet uitwijken?

MMNO
CINDER CITY wordt gemarket als een MMO, maar het stuk wat ik mocht spelen, was een echte singleplayer-ervaring. Als mijn Knight moest ik mij in mijn eentje een weg banen door Seoul, welke eindigde met het uitschakelen van het antiluchtafweergeschut. Vervolgens werd ik vergezeld door mijn teamgenoten voor een grote shootout met wat ik enkel kan aannemen dat de restanten zijn van wat ooit Seoul zijn criminele ondergrond vulde.
Ik weet dat ik in herhaling val als ik dit schrijf, maar net als de andere games die ik mocht spelen op het NVIDIA-evenement, oogt dit allemaal prachtig. Het zijn momenten van pure chaos op het scherm dankzij bergen vijanden en bondgenoten, maar ik heb nergens iets vreemds waar kunnen nemen op visueel vlak. Dit gaf me tijd op te stoeien met de verschillende speeltjes die mijn soldaat met zich meedraagt, waaronder een energieschild en twee verschillende vuurwapens. Die zijn echter niet voldoende voor de eindbaas die hierna volgt. Bewapend met een jetpack en een gigantische hamer, noemt hij zich de Iron Smasher. Gelukkig ligt op de plek waar we hem ontmoeten net een rocket launcher en een goede voorraad raketten, waardoor ik me enkel druk hoef te maken om zijn rushes te ontwijken en hem te trakteren op granaten met een propeller eraan. Het is intensief, het is spannend en het smaakt naar meer. Al vraag ik me wel af hoe dit gaat werken als een MMO?
Verwachting:
Of CINDER CITY een goede MMO gaat zijn, durf ik oprecht niet te zeggen. Wat het wel is, is een meer dan degelijke third-person shooter in een locatie die we nog niet vaak gezien hebben in games. En die locatie ga ik mogelijk nog wel verder verkennen, zodra duidelijk is hoe de game op grotere schaal precies gaat werken.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie