The First Berserker: Khazan, het was dé verrassing tijdens gamescom Opening Night Live. De game werd toen niet onthuld, maar de prachtige trailer van deze soulslike wist wel dermate te imponeren dat ik me noodgedwongen zag om op gamescom op het laatste moment een afspraak te regelen. Tot mijn genoegen lukte dit en het gevolg is deze preview.
The First Berserker vertelt het verhaal van de titulaire Khazan, een karakter uit de lore van MMO Dungeon Fighter Online, welke in zijn leven van een held naar een schurk ging. Hoe dit precies gebeurt, is wat je zal leren in de eerste spin-off van deze franchise.
Get out of my head
Mijn demosessie begint aan het daadwerkelijke begin van het spel. Khazan wordt door bergen vervoerd, geboeid en gevangen in een kooi, omringd door gewapende soldaten. Hij is sterk verzwakt en daarmee het perfecte doelwit voor een oud kwaad dat de bezoekers in de gaten houdt. Dit is hét moment om een nieuw lichaam te snaaien.
Wat hij niet wist, was wie Khazan was. Hij was niet zonder reden een held en zelfs verzwakt is hij sterker dan zelfs de getrainde soldaten. Hij laat zijn lichaam daarom niet zomaar overnemen, met als gevolg dat hij en zijn indringer een soort kamergenoten worden die beiden proberen de baas van het huis te worden.
Adembenemend
Wat hierop volgt, is een reis door bevroren bergpaden, waar je soldaten omlegt die je proberen te grijpen. Soms met een confrontatie, soms met een welgemikte schop van een klif, maar altijd met de impact die je verwacht van een soulslike. Aanvallen voelen alsof ze heft hebben, hetgeen ik persoonlijk noodzakelijk vind in dit genre.
In het verleden zei ik al vaker dat soulslikes meer zijn dan hun combat. Het is de sfeer die een belangrijk stuk van het tilwerk doet. In dat opzicht is Khazan geen soulslike. Wat het wel is, is een prachtige game met een anime-stijl, die in sommige opzichten betere plaatjes tevoorschijn tovert dan sommige fotorealistische games die meer polygonen hebben in één haarfollikel dan volledige games ooit in totaal hadden.
Genoeg inhoud
Daarmee zeg ik niet dat Khazan vooral mooi is om te zien. In mijn speelsessie kon ik één gebied doorkruisen en een boss fight doen en hoewel ik bij de laatste meer dan eens het loodje legde, had ik nooit het gevoel dat dit oneerlijk was. Combat voelt responsive zonder luchtig te voelen en elke beweging was snappy en vloeiend. Ik heb slechts een voorproefje gespeeld, maar ik zou oprecht verbaasd zijn als dit geen geweldige titel wordt.
Verwachting:
Zoveel als dat Khazan wist te imponeren tijdens Opening Night Live, zoveel vertrouwen heb ik erin dat dit een dijk van een game gaat worden. Het oogt prachtig, speelt vloeiend en heeft combat die de kern grijpt van wat een soulslike aangenaam maakt.
0 reacties op "The First Berserker: Khazan"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier