Nadat Bethesda de ontwikkeling van Doom 4 had stilgezet, is nu bekendgeworden dat de ontwikkelaar samen met Id de draad weer heeft opgepikt. Beide partijen weten dat de lat hoog ligt voor de Doom-fans en streven ernaar de verwachtingen in te lossen.
Een eerdere versie van Doom 4 voldeed voor Bethesda niet aan de kwaliteitseisen van de studio en van Id. “In zijn toenmalige vorm had Doom 4 niet de kwaliteit en spanning kunnen bieden die de fans van de Doom-reeks wereldwijd verwachten”, zei Pete Hines, VP marking en PR, aan Kotaku. Id heeft daarom het spel benaderd vanuit een totaal nieuwe aanpak die de verwachtingen zou moeten inlossen. Voor de heroriëntering van de FPS heeft Id ook het ontwikkelingsteam van Rage 2 erbijgehaald. Die zaten met lege handen nadat Rage 2 werd gecanceld. Dat is goed nieuws voor de Doom-fans.
Doom 4 wordt volgens onze concullega’s bij Kotaku een game voor de Next-Gen-consoles, waaronder de PS4 en de nieuwe Xbox. Naar een datum is het echter nog gissen. “Wanneer we klaar zijn om over de nieuwe Doom 4 van Id te praten, zullen we het laten weten”, besluit Hines.
Laatste artikelen

Nieuws
News Tower komt net iets later
door Sil Hendriks

Nieuws
The Elder Scrolls Online: Battle for the Writhing Wall is nu beschikbaar
door Doeke Kleppe

Artikel
Economisch gamen: Dure Xbox
door Mark Dijkstra

Nieuws
Assassin’s Creed-baas vertrekt bij Ubisoft
door Mario Heurter

Nieuws
Crimson Desert gameplay trailer toont indrukwekkende mechanische draak
door Sil Hendriks
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie