De fysieke versie van Black Myth: Wukong, welke pas verscheen nadat de game een enorme hit werd, heeft game-winkels gered in een steeds moeilijker wordend klimaat. Zo stelt Mike Yum, de CEO van uitgever PM Studios.
The Gamer sprak Yum op de LVL UP Expo in Las Vegas, waar hij deze opmerkelijke uitspraak deed: ''Ik zou willen dat ik het aantal kon onthullen, maar die gasten [Game Science] zijn heel privé en ik wil dat respecteren. Ze hebben echter mij en alle distributeurs en partners en retailers het getoond en is het ziet er heel goed uit,'' verwijzend naar de verkoopcijfers van de retail-versie van het spel. Hij vervolgt: ''Ik heb een hoop telefoontjes gekregen rond Kerst en na Nieuwjaar om me te bedanken en te zeggen dat het hun bedrijf heeft gered.''
Dit zijn opmerkelijke uitspraken, niet enkel omdat je niet zou denken dat bedrijven hier voor zouden bellen, maar ook omdat het beeld dat gepushed wordt is dat fysieke releases steeds minder relevant worden. Toch heeft Yum wel een verklaring:
''Het was een enorme hit in zekere landen als Spanje en Italië en ik wist niet waarom. In plaatsen waar ze geen geavanceerde internettechnologie hebben, zullen ze geen 100GB game downloaden omdat ze naar rato van data betalen. In dat soort plaatsen, waar de bandbreedte lager of trager is, zaten ze heel erg te wachten op een fysieke kopie van het spel.''
De voordelen van een fysieke versie zijn er ook voor een uitgever. Mensen die een winkel binnenlopen, kunnen daar een game zien staan, hetgeen kan zorgen voor aankopen van mensen die het op de overvolle storefronts niet hadden gevonden. Deze versies dalen bovendien op den duur in prijs, hetgeen vaak niet of nauwelijks kan worden gezegd van digitale releases.
0 reacties op "Fysieke versie Black Myth: Wukong zou bedrijven hebben gered"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier