hotness 0
Ghost of Tsushima Cover

Gamers proberen Ghost of Tsushima te review bomben

Iets zegt me dat dit geen HELLDIVERS 2-scenario gaat worden

''We hebben gewonnen!''. Dit was het sentiment toen Sony bekendmaakte dat HELLDIVERS 2 niet langer een PSN-account zou vereisen. In werkelijkheid zat de vork echter anders in de steel.

Hoewel PSN niet langer vereist is voor HELLDIVERS 2, kunnen landen waarin PSN niet beschikbaar is de game ook niet meer kopen op Steam. Dus hoewel spelers die de game eerder hebben gekocht in een van die gebieden gewoon verder kunnen spelen, wordt een groot deel van de wereld nu uitgesloten van aankoop.

Velen hoopten dat dit een tijdelijk iets zou zijn; een nasleep van de koersverandering die op zich liet wachten. Ghost of Tsushima heeft echter bewezen dat het een hele bewuste keuze was. Niet enkel kan de game enkel worden gekochte in 69 specifieke landen, maar een PSN-account is ditmaal wederom vereist. Daarom zijn gamers naar Steam getrokken om de game te review bomben, maar een succes op HELLDIVERS 2-niveau lijkt onwaarschijnlijk.

Wie op dit moment naar de game kijkt op Steam, zal zien dat 86% van de 6194 review positief zijn. De 14% die resteren, klagen veelal over het verplichten van een PSN-account, maar hun impact in veel minder groot dan het geval was bij de game van Arrowhead. De redenen hiervoor zijn bovendien simpel. De PSN-eis is er vanaf dag één en komt dus niet uit het niets. Hiernaast kun je de game enkel kopen in landen waar je ook zo'n account kunt hebben. Het is dus niet zoals bij HD2, waar spelers opeens toegang werd ontzegd. Dus hoewel de onvrede er zeker nog is, is die vele malen kleiner dan recent het geval was.

Met het oog op dit alles, is de kans klein dat Sony ditmaal zal bijdraaien. Het zorgde er zelfs voor release al voor dat third-party-verkopers als GreenManGaming reserveringen terugdraaide voor landen zonder PSN, waardoor iedereen voor release al wist waar die aan toe was. Zuur voor zij die deze uitstekende game daardoor nu alsnog niet kunnen spelen.

0 reacties op "Gamers proberen Ghost of Tsushima te review bomben"