hotness 0
XDEFIANT Cover
News

Het doek valt voor XDefiant

Jammer maar helaas

Gepost door

We hebben wederom slecht nieuws over Ubisoft. Nadat eerder dit jaar Star Wars: Outlaws al ruim onder verwachting presenteerde en het Assassin's Creed: Shadow uit moest stellen, blijkt dat hun F2P shooter XDefiant ook niet bepaalt een succes is. Daarom zal de game worden gesunset.

Sunsetting is in dit geval een nette term om aan te geven dat een game in principe een prikje krijgt om rustig in te kunnen slapen. Daarom is het vanaf nu niet meer te downloaden en kunnen spelers zich niet meer registreren. Ook zijn microtransacties in de game uitgeschakeld.

Zij die de game al hadden en er allicht van genieten, hebben nog even de tijd om het te spelen. Het eerder aangekondigde derde seizoen zal gewoon doorgaan en de servers blijven in de lucht tot 3 juni 2025. Daarna valt het doek volledig. Meer details zijn hieronder te lezen, in een vertaalt bericht van Executive Producer Mark Rubin:

''Hallo XDefiant-fans,

Ik ben vandaag helaas hier om aan te kondigen dat XDefiant zal gaan sluiten.

Vanaf vandaag zullen nieuwe downloads en de registratie van spelers niet langer beschikbaar zijn. We zullen nog steeds ons derde seizoen lanceren in de nabije toekomst (exacte datum wordt nog vastgesteld) en de servers zullen actief blijven tot 3 juni 2025.

Voor zij die de Ultimate Founder's Pack gekocht hebben, jullie zullen een volledige terugbetaling ontvangen. Spelers die aankopen hebben gedaan in de afgelopen dertig dagen zullen ook hun geld terug krijgen. Deze terugbetalingen zouden automatisch moeten gebeuren binnen acht weken en je kunt meer details vinden op onze officiële website: XDefiant.com.

Enkele jaren geleden trokken Ubisoft en het SF Dev team uit op een gedurfd avontuur om een nieuwe arcade shooter genaamd XDefiant te ontwikkelen. Het was, vanaf het begin, een ongelofelijke uitdaging. Niet enkel probeerden we het genre op te schudden door Skill-Based Matchmaking te verwijderen, terwijl we de meer old-school arcade shooter-ervaring terug probeerden te brengen, maar we doken ook in het high-risk, high-reward gebied van de free-to-play. En daarvoor wil ik niet enkel applaudisseren voor het Dev team, maar ook voor de leiders van Ubisoft die deze kans hebben genomen.

Free-to-play specifiek is een lange reis. Veel free-to-play games hebben lange tijd nodig om hun fundering te vinden en winstgevend te worden. Het was een lange reis waarvan Ubisoft en de teams die werkten bereid waren om te maken tot heel recent. Maar helaas werd deze reis te groot om met gezond verstand te vervolgen.

Ik schrijf, uiteraard, deze post met een gebroken hart. Ja, deze game is een persoonlijke passie voor mij geweest voor jaren en ja, ik weet dat niet elke uitdaging zal aflopen met een overwinning, maar ik wil ook alle ontwikkelaar erkennen die geraakt worden door deze sluiting. Elk van hun is een echt persoon met een echt leven los van onszelf en ze hebben allen zoveel passie gestoken in het maken van deze game. En ik dat ze trots kunnen zijn op wat ze wel bereikt hebben. Ik weet dat ik altijd trots en dankbaar zal zijn om met zo'n geweldig team gewerkt te hebben. Een team dat echt boven diens eigen gewichtsklasse sloeg.

En wat we bereikt hebben, is oprecht opmerkelijk. De initiële respons van spelers toen XDefiant lanceerde, was fantastisch, we braken interne records voor de snelste game om vijf miljoen spelers te passeren en aan het eind hebben meer dan vijftien miljoen spelers onze game gespeeld. Dat is iets om extreem trots op te zijn, vooral gezien hoe lastig dit genre is. Dus dank je wel aan alle ontwikkelaars die hun passie hebben gestoken in het maken van deze game.

Als er een ding is wat we mee kunnen nemen van deze ervaring, is het het belang van een open, eerlijke communicatie tussen ontwikkelaars en spelers. Deze speler-eerst-mentaliteit met respectvolle, non-toxic gesprekken tussen ontwikkelaars en spelers is een van de opvallende dingen die XDefiant zo speciaal maakte. Vanaf mij eerste post over XDefiant was dit de visie die ik uit wilde dragen en ik hoop dat het een positieve stempel drukt op hoe de game-industrie zijn spelers en communities behandeld.

Aan onze spelers, DANK JE! Van de bodem van mijn hart wil ik mijn diepste dank uiten voor de ongelofelijke community die rondom XDefiant is ontstaan. Jullie passie, creativiteit en toewijding hebben ons bij elke stap geïnspireerd.

Met liefde en met respect,

Mark Rubin, Executive Producer, XDefiant''

0 reacties op "Het doek valt voor XDefiant"