Guerilla Games heeft de Killzone-fans via Facebook en Twitter de opdracht gegeven om vragen te stellen. Deze moesten gaan over de E3-demo van Killzone: Shadow Fall. Steven ter Heide, game director, beantwoordde ze.
In een van de antwoorden kwam er interessante informatie voort. Zo wordt Killzone: Shadow Fall een shooter waarbij je zowel vaardigheid als hersenen voor nodig hebt. Je moet de vijand namelijk niet alleen beschieten, maar ook slimmer af zijn.
Wanneer de onderwerpen 'AI' en 'graphics' op de PlayStation 4 aan bod kwamen, zei ter Heide: "het nieuwe systeem laat ons toe om rijkere ervaringen te creëren en om met de dingen een stap verder te gaan. We kunnen bijvoorbeeld investeren in realistischere animaties, grotere schaalgrootte, betere visuele FX, meer personages en een grote kwaliteit bereiken voor hen allemaal. Als laatste heeft de PlayStation 4 niet enkel meer kracht, maar ook nieuwe controle methodes en services om een andere interactie met de game en de mensen rondom je aan te gaan."
Over de multiplayer zei ter Heide enkel dat ze tevens erg enthousiast zijn over de multiplayer van Killzone: Shadow Fall, hoewel ze daar later meer over zullen vertellen. Via de sociale netwerken werden er niet zo veel vragen uitgekozen en werden er geen echt boeiende antwoorden op gegeven.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie