De afwijzing betreft patent aanvraag nummer 2024-031879, een cruciaal onderdeel binnen Nintendo's bredere patentfamilie rondom creature-capture systemen. Het bureau oordeelde dat de aanvraag te weinig originaliteit bevat om als echte uitvinding te gelden, waarbij games als Monster Hunter 4, ARK: Survival Evolved, Craftopia en zelfs Pokémon GO zelf als voorbeelden van eerdere implementaties werden aangehaald.
Wat deze afwijzing bijzonder betekenisvol maakt, is de positie van het patent binnen de familiestructuur. De aanvraag is het 'kind' van patent JP7493117 en de 'ouder' van JP7545191, beide cruciale patenten die Nintendo direct gebruikt in de rechtszaak tegen Palworld. Patent expert Florian Mueller van Games Fray legt uit dat dit patent letterlijk ingeklemd zit tussen twee patenten die centraal staan in de rechtszaak. Als een centraal onderdeel van een patentfamilie als niet-origineel wordt bestempeld, kan dit verhoogde juridische controle van de gerelateerde patenten betekenen.
Nintendo heeft nu tot eind december 2025 de tijd om de aanvraag aan te passen of in beroep te gaan tegen de afwijzing. Hoewel de rechtbank in Tokyo niet gebonden is aan deze beslissing van het octrooibureau, kan het wel degelijk invloed hebben op hoe rechter Motoyuki Nakashima naar de originaliteit van Nintendo's claims kijkt. Het is ook opmerkelijk dat Nintendo in juli al een ander centraal patent in de zaak heeft aangepast tijdens de lopende rechtszaak, een ongebruikelijke stap die mogelijk op interne twijfels over de sterkte van hun claims wijst.
bron: https://gamesfray.com/japan-patent-office-rejects-nintendo-application-relevant-to-palworld-dispute-cites-games-like-ark-as-prior-art-after-third-party-submission/
Cover afbeelding via Beebom.com






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie