Met titels als Metroid Other M, Super Mario Galaxy 2, Monster Hunter Tri en Sin & Punishment: Successors of the Skies lijkt Nintendo zich dit jaar op de hardcore gamer te gaan focussen. Tijdens de European Media Summit waren al deze games speelbaar, maar tussen dit geweld was nog een aantal andere games speelbaar. Eén ervan was FlingSmash, een wat minder bekende titel die vooral geschikt lijkt voor de mainstream doelgroep. Althans, dat was onze ervaring na het doorspelen van de eerste drie levels.
FlingSmash gaat over een klein balletje dat Zip heet. Omdat het tropische Suthon Island slachtoffer werd van de invasie van slechterik Omminus, moet Zip komen opdraven om de vrede op het eiland te herstellen. De bedoeling is simpel: het balletje moet letterlijk door ieder level heen geslagen worden. Tijdens deze levels kom je ontzettend veel items, vijanden, kleine puzzeltjes en andere obstakels tegen. Het enige wat jij hoeft te doen is Zip in de goede richting slaan. Dit kan je ook in een coöperatieve modus doen. De tweede speler zal dan Zips vriendje Pip besturen.
Na het spelen van het eerste level was er nog geen echte uitdaging te bespeuren. Je zwaait wat met de Wii Remote en je probeert zoveel mogelijk munten te verzamelen en blokken te vernielen. Hoe meer dingen je verzameld en vernield hebt, hoe meer punten je krijgt. Het eerste level was in ieder geval erg simpel, maar gelukkig veranderde dat verderop nog enigszins. Door combinaties te maken en goed te timen, zal de score steeds verder op lopen. Gaandeweg de demo deden er zich situaties voor waarbij je een richting moest kiezen. Koos je hier verkeerd, dan liep je ongetwijfeld een berg punten mis.
Terug gaan is geen optie in het spel, want het beeld beweegt automatisch mee met Zip. Heb je iets gemist, dan zit er niets anders op dan het level nog eens te proberen. Of je moet natuurlijk genoegen nemen met een lagere klassering aan het einde van het level. Verderop in de demo kregen we te maken met elementen die de gameplay iets veranderden. Zo was er een level waarin je als een zwaardere, metalen bal speelde en waarin je magneten als hulpmiddel gebruiken kon.
In totaal zal FlingSmash acht kleurrijke, tweedimensionale werelden met elk drie levels kennen. Deze werelden worden ieder afgesloten met een eindbaas. Eén van de eindbazen die wij tegenkwamen had zijn zwakke punt op de rug. Om deze uit de kluiten gewassen robot te verslaan, moest je achter hem zien te komen, maar dat ging natuurlijk niet zonder slag of stoot. De robot zal er alles aan doen om jou het beeld uit te meppen en dan is het einde oefening.
Conclusie
De demo van FlingSmash was best vermakelijk, maar erg veel diepgang en uitdaging was er in de eerste drie werelden nog niet te bespeuren. De manier waarop je punten verzamelt is in wezen wel belangrijk, maar vaak kwam het toch neer op het eindeloos heen en weer zwaaien van de Wii Remote. Dat was leuk en werkte best ontspannend, maar of de hardcore gamer hier op zit te wachten is te betwijfelen. FlingSmash lijkt daarom een game te worden die vooral geschikt is voor de casual gamer.
0 reacties op "FlingSmash"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier