Games zijn perfect om in de huid van een ander personage te kruipen. Iemand die je zelf nooit zou zijn. Een superheld, een Italiaanse loodgieter, een commandant van een enorm leger, je kunt alles zijn als je een game speelt. In de hedendaagse games is het zelfs mogelijk om het allerslechtste in je naar boven te halen. Games waarin je de psychopathische massamoordenaar of topcrimineel kunt spelen, al was het maar om je frustraties van het dagelijks leven te kunnen ventileren. Laat het duo Kane & Lynch nu net in beide categorieën vallen. Inmiddels is ontwikkelaar IO Interactive alweer bezig met de tweede titel in de serie, namelijk Kane & Lynch 2: Dog Days.
Men is van plan een stuk ambitieuzer te werk te gaan met Dog Days na een stortvloed van kritiek op het origineel. IO Interactive heeft dan ook het roer flink omgegooid en verkiest een andere, veel realistischere stijl voor dit tweede deel. In Dog Days zal je het verhaal van Lynch volgen, de kalende zonnebrildragende kant van het duo. Enkele maanden na de avonturen in het eerste deel is Lynch betrokken geraakt bij een nieuwe opdracht. Hij is gevlucht naar Shanghai en weet het criminele netwerk hier aardig te vinden. Een nieuwe opdracht wacht: een levering van wapens aan Afrika moet worden opgeknapt door Lynch. Aangezien het een grote klus is, wordt ook Kane ingeroepen om te helpen. In zijn geheel zal de game 48 uur beslaan, waarbij je langzaam alle gebeurtenissen van de opdracht afloopt.
Deze tweede telg in de reeks zal qua stijl duidelijk anders zijn ten opzichte van zijn voorganger. Realisme is troef in Dog Days, maar ook over-de-top actie zal vele malen voorbij komen. Van een duistere sfeer en alle voorwerpen die kapot kunnen, tot een immer scheldende psychopathische Lynch, de game schreeuwt gewoon realisme. Een goed voorbeeld is wellicht ook het camerawerk: sommige scènes worden getoond vanaf een korrelige bewakingscamera, om de bedrukkende sfeer nog beter over te laten komen. Wanneer Kane en Lynch bijvoorbeeld een gebouw binnendringen om deze te overvallen, zie je vanaf de bewakingscamera in zwart en wit hoe het chaotische doch berekenende duo binnen komt stormen om de overval te plegen. Wanneer het schieten begint vliegen objecten werkelijk alle kanten op en mensen vluchten in paniek weg. Een unieke aanblik die de sfeer zeker weet te versterken. Dit soort dingen zullen in de hele game verwerkt worden: je zult er altijd aan herinnerd worden dat je met ongure zaakjes bezig bent dankzij de duistere sfeer.
Uiteraard is een game zoals Kane & Lynch uitermate geschikt voor co-op multiplayer, welke dan ook zeker in Dog Days verwerkt zal zitten. Je zult online met je vrienden veel plezier gaan beleven door samen de gestoorde crimineel uit te hangen. Hiernaast zullen ook andere multiplayermodi uit het origineel terugkeren en worden verbeterd. Ook nieuwe modes worden toegevoegd, waardoor het online speelplezier nog maar eens wordt vergroot. Op het moment van schrijven is er echter nog niet veel bekend over deze nieuwe onderdelen in de multiplayer. We kunnen je hier dus nog niet veel over vertellen. IO Interactive belooft ons vast dat het een stuk uitgebreider zal zijn dan voorheen.
Conclusie
Kane & Lynch 2: Dog Days zal zoals het er nu uit ziet de Kane & Lynch worden zoals deze altijd al had moeten zijn. Voornamelijk op gebied van gameplay en sfeer zijn er significante verbeteringen gemaakt. Een welkome toevoeging is de online co-op multiplayer, welke perfect lijkt voor een game als deze. Het is toch echter de manier waarop het verhaal verteld wordt en de adembenemende over-de-top actie die Dog Days zullen maken zoals het is. Deze zomer (27 augustus) komt Kane & Lynch 2: Dog Days uit voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360.
0 reacties op "Kane & Lynch 2: Dog Days"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier