In mijn preview van Deceive Inc benoemde ik al dat ik op gamescom twee games heb gespeeld die in het social deduction-genre vallen. Je raadt het waarschijnlijk al, maar de preview van de tweede titel lees je nu. Dus zonder verder er omheen te draaien: laten we beginnen.
Dat zeg ik wel allemaal, maar ik wil desondanks wel even benoemen dat je niet deze preview als enig referentiepunt hoeft te gebruiken als het aankomt op Sentience. Niet enkel was mijn sessie vermoedelijk niet geheel representatief, zoals je zo zult lezen, maar de game staat reeds in Steam Early Access, waar het free-to-play is. Iedereen kan het dus proberen.
Bedankt voor het lezen
Ben je ondanks dit alles toch blijven hangen, dan gaan we het eerst even kort hebben over de gameplay. Zoals je van het social deduction-genre mag verwachten, is het doel om spelers te vinden die de grote groep tegenwerken. In dit geval zijn het rogue AI, die zich verstoppen tussen reguliere robotarbeider en proberen om zaken als computers te hacken. In tegenstelling tot een Among Us zijn die robots echter niet andere spelers, maar NPC’s die een routine volgen. Ze geloofwaardig nadoen is daardoor goed mogelijk.
De spelers die deze bedriegers moeten vangen zijn de Sentinels. Dit zijn grotere, opvallende robots met gadgets en wapens, die de reguliere werkers moeiteloos kunnen elimineren. Doen ze dit echter bij onschuldige robots, dan krijgen ze een reboot waardoor je even uit de game bent. Klakkeloos alles aanvallen is hierdoor geen optie, waardoor ze rustig moeten observeren en vallen moeten leggen.
Pijnlijk
Met deze opzet en een tutorial in het achterhoofd besloot ik drie matches van de game te spelen. Een als Rogue en twee als Sentinel. Dat verliep verre van vlekkeloos in het geval van de tweede. Een gadget viel dwars door de stage en toen ik een Rogue uitschakelende die ik twee seconden eerder een terminal had zien hacken, werd ik alsnog voorzien van een herstart. De ontwikkelaar die bij me zat keek ook vreemd en gaf aan dit niet eerder gezien te hebben, waarmee kan worden uitgesloten dat ik gewoon niet goed gekeken heb. Dergelijke problemen kunnen gebeuren, vooral in Early Access, maar als ik kijk naar de community hub op Steam zijn technische problemen de game niet vreemd. Laten we hopen dat daar nog verandering in komt.
br>Conclusie
Ik vind het heel lastig om op dit moment iets zinnigs te zeggen over Sentience. Drie matches geven slechts een algemene indruk en als die ook nog geteisterd worden door bugs, kun je daar weinig mee. Maar daar het een gratis game is, kun je het zo nu en dan opstarten om te zien of het verbeterd is.
0 reacties op "Sentience"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier