Vandaag werd onthuld hoe je in DUST 514 wordt beloond voor je winsten. De FPS speelt zich af in het EVE-universum en belooft intergalactische oorlogsvoering. Een aantal weken geleden konden gamers met een PlayStation Plus-abonnement elkaar al eens te lijf gaan in de Beta. Wat doe je zoal in een multiplayer met een intergalactische setting? Nieuwe werelden ontdekken (en ze een facelift geven)? Check. Nieuwe mensen ontmoeten (en ze ‘helpen met hun chronische nekpijn’)? Check. Maar natuurlijk wil je vooral ook beloond worden voor je online prestaties. In DUST 514 zijn er drie zaken te verdienen tijdens een ronde: geld, ervaringspunten en salvage.
Ten eerste kun je als huurling geld verdienen in een ronde. De munteenheid in DUST 514 noemt ISK en is nodig om oorlog te kunnen voeren. Elke huurling die deelneemt aan de strijd krijgt een vast inkomen, maar je krijgt ook meer naargelang de prestaties van je team en je eigen realisaties. Met de cash kun je betere uitrusting aanschaffen om je frag-rate nog wat op te krikken. Cash is ook nodig om voldoende aanzien te krijgen bij een Corporation, de naam van een clan in DUST 514, of om zelf een op te richten natuurlijk.
Daarnaast krijg je natuurlijk ook ervaringspunten per ronde naargelang je prestaties. In DUST 514 ben je een kloon die als huurling voor dominantie strijdt. Hoe beter je speelt, hoe meer ervaringspunten je verzamelt om je kloon up te graden.
Ten slotte is salvage (schroot) de derde prijs die je krijgt voor de strijd die je online levert in DUST 514. Iedere speler krijgt sowieso een deel van de salvage die zijn team heeft verzameld, maar je kunt ook zelf op zoek om je deel te vergroten. Salvage laat je toe om wapens te verbeteren of om nieuwe wapens samen te stellen.
Natuurlijk is intergalactische dominantie reden genoeg om virtueel wat zaken op te blazen of om anderen naar limbo te sturen, maar DUST 514 zal je dus ook belonen met cash, ervaringspunten en objecten. Later volgt ongetwijfeld meer over deze nieuwe first person MMO.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie