hotness 0
Starfield Cover

Gamers droppen wederom review bombs op Starfield

Een terechte reden?

Starfield was bij launch niet het overweldigende succes waar Bethesda dankzij series als Fallout en The Elder Scrolls aan gewend was geraakt. De game verkocht goed, maar de reacties waren minder lovend dan gebruikelijk, al is dit in de maanden sindsdien deels verbeterd dankzij content updates.

Tijdens de Xbox Games Showcase ter ere van Summer Game Fest durfde het bedrijf het daarom aan om de eerste trailer voor Shattered Space te tonen, de eerste grote story DLC voor het spel.

Met deze trailer werd ook een nieuwe content update aangekondigd, welke de Creation Club voor officiële mod support en een gratis nieuwe questline aankondigde in de vorm van Trackers Alliance. Achteraf blijkt dit echter niet helemaal gratis te zijn.

Na The Starjacker, het eerste deel van de questline, voltooid te hebben, worden spelers geïnformeerd dat ze de rest uit de Creation Club moeten halen. Een prima manier om gamers bekend te maken met deze mod store zou je zeggen, waar ze dan bij wijze van een welkomstgeschenk de rest van de questline binnen kunnen halen. Maar nee. The Vulture, het tweede deel van de quest, kost 700 Creation Credits, wat zich vertaalt naar een gortige € 6,99.

Betalen voor story DLC is in essentie geen probleem. Immers is dit exact wat Shattered Space is. Dus waarom zou een review bomb hierop volgen? Nou dit heeft te maken met de lengte van The Vulture. Voor die € 6,99 verwacht je toch wel minimaal een uurtje geamuseerd te worden, echter is het eind na verluidt al na een kwartier in zicht. Spelers voelen zich hiermee in hun hemd gezet en halen als gevolg boos uit naar Bethesda met het sterkste wapens die consumenten op dit moment hebben: publieke onvrede en klachten op social media. Platformen als Reddit staan vol met posts zoals hieronder embedded en op Steam is de recente recensiescore grotendeels negatief, terwijl de gehele score naar onder is gehaald naar mixed met slechts 60% die de game aanbeveelt. Desondanks is het onwaarschijnlijk dat het bedrijf zich daar ook maar iets van aantrekt.

0 reacties op "Gamers droppen wederom review bombs op Starfield"