hotness 0
News

Is Insomniac Games niet helemaal eerlijk geweest over Ratchet & Clank op de PS5?

Gepost door

Oké, ga hier even voor zitten. Eén van de meest gewaardeerde games van Sony's PlayStation 5 is Ratchet & Clank: Rift Apart. De game van Insomniac Games zag en ziet er oogstrelend uit en is daarmee een lust voor het oog. Gedurende de ontwikkeling van de game heeft de ontwikkelaar meerdere uitspraken gedaan over wat de PS5 en dan met name de SSD wel niet allemaal mogelijk maakte. Sommige uitspraken worden nu in twijfel getrokken.

Zo beweerde Insomniac Games dat de SSD van de PS5 het mogelijk maakte om snel tussen werelden te schakelen middels de zogenaamde rifts. Jon Burton, oprichter van Traveller's Tales, denkt daar het zijne over. Volgens de ontwikkelaar zou je, mits je het goed programmeert, ook op de PS3 dergelijke veranderingen in rifts kunnen realiseren. Omdat de game tijdens het gebruik van rifts weinig gelegenheid geeft tot het besturen van de personages (gameplay), is het allemaal een stuk makkelijker te behappen voor een console. Je hebt immers te maken met zogeheten 'scripted events'.

Laten we vooropstellen dat Ratchet & Clank: Rift Apart boven alles een belachelijk mooi spel is met immens korte laadtijden. Wat betreft dat laatste merk je dus wel degelijk dat er gebruik wordt gemaakt van de SSD. Ben je geïnteresseerd in de technische argumenten van Jon Burton, dan kun je die hieronder meekrijgen.

0 reacties op "Is Insomniac Games niet helemaal eerlijk geweest over Ratchet & Clank op de PS5?"