Beyond: Two Souls is de nieuwe game van ontwikkelaar Quantic Dreams. Volgens de CEO van het bedrijf, David Cage, zul je gedurende het spel geen enkele keer hezelfde doen. Daarnaast onthult hij nog wat extra informatie in zijn interview met Eurogamer.
- Elke scene zou een nieuwe uitdaging vormen en elke scene is uniek. Net als je ziet in films;
- Het verhaal is niet op chronologische wijze verteld. Cage vergelijkt het met de film Memento. Je ziet soms de consequenties van een gebeurtenis, maar op dat moment weet je nog niet wat er is gebeurd;
- Zo zul je bijvoorbeeld ook switchen tussen Jodie als tiener en Jodie als volwassene;
- In de game gaat het erom dat de speler een bijdrage levert aan het verhaal, in plaats van het passief te volgen. Je moet je best doen het verhaal te begrijpen en de puzzelstukjes in elkaar te leggen. Volgens Cage zorgt dit voor een diepere laag van interactie;
- Beyond is het verhaal over twee personages en hun relatie met elkaar. Het gaat erom dat je voor je hele leven verbonden bent met iemand en dat je dat moet accepteren;
- Het team heeft ervoor gekozen om de hoofdrollen door Ellen Page en Willem Dafoe te laten vertolken, maar dat is niet alleen om een "shiny name" . Voor de game zijn ze maarliefst twaalf maanden bezig geweest met motion capturing, waarbij wel 300 personages voorbij zijn gekomen en maarliefst 23.000 animaties zijn gemaakt;
- Ze hebben dus niet Hollywood-acteurs binnengehaald voor alleen een paar voiceovers, maar ze hebben hun gezicht en lichaam perfect in 3D gekloond. Naast hun look hebben ze ook nog hun bewegingen en uitdrukkingen overgenomen;
- Cage en zijn team hebben voor vrijwel iedere actie in het spel een aparte animatie gemaakt. Als voorbeeld geeft hij het openen van deuren. Je kunt gewoon de deur van je apart opendoen, zoals iedereen het doet, maar wat nou als je niet durft? Dan doe je de deur op een heel andere manier open. Dat geldt in wezen voor iedere handeling in een game waarin het verhaal centraal staat.