Jonathon Morin, Creative Director van Watch_Dogs, heeft weer wat details losgelaten over het spel van Ubisoft. De game moet eind mei verschijnen, maar er zijn nog altijd genoeg vragen over het spel te beantwoorden. Zo geeft hij vandaag duidelijkheid over het verschilt tussen de PC- en PS4-versie van Watch_Dogs.
De Creative Director benadrukte dat het enige verschil tussen de PS4-versie en de PC-versie enkele effecten betreft die NVIDIA ondersteunt. Daarnaast zal er verschil zijn in de resolutie. Het lijkt er dus op dat de PC-versie van Watch_Dogs er beter uit zal gaan zien. Verder werden er details gegeven over de multiplayer, het weer en de map, welke hieronder te vinden zijn.
- Freem roaming online kan overal in Chicago gestart worden.
- Je kunt je online sessie openstellen voor iedereen of voor vrienden.
- Je kunt blijven doorspelen wanneer je een request op de map plaatst om online te spelen.
- Na het verlaten van een gebied is het statistisch mogelijk om dezelfde NPC tegen te komen, maar dit is hoogstonwaarschijnlijk.
- Je kunt in een hideout de tijd van de dag kiezen, maar niet het weertype.
- Wanneer je de Quick Reflexes ability gebruikt, dan zul je online nog altijd aanwijzingen krijgen. De tijd wordt echter niet meer vertraagd.