De PlayStation 4 brengt Sony terug naar waar het ooit allemaal om draaide. Dat stelt de directeur van Sony Computer Entertainment, Andrew House. Volgens hem zal bij Sony’s Next-Gen console de nadruk opnieuw volledig liggen op gamers en ontwikkelaars.
Sony Computer Entertainment wil van de PlayStation 4 gebruikmaken om terug te keren naar haar roots. De console zou dan ook een terugkeer naar de ‘klassieke Sony’ moeten zijn. Centraal daarbij staan een sterke focus op de ervaringen van de PlayStation 4-bezitters en –ontwikkelaars. Dat blijkt uit een interview tussen Andrew House, directeur van Sony Computer Entertainment, en The Guardian.
Andrew House van Sony over de PlayStation 4:
De manier waarop we de PlayStation 4 aanpakken, brengt Sony Computer Entertainment duidelijk terug naar haar roots als bedrijf. Toen we de PlayStation en de PlayStation 2 lanceerden, wilden we consumenten meer keuze geven en ontwikkelaars meer ruimte bieden om een project uit te werken. Daarom kozen we er toen voor om onze consoles met schijfjes en niet met dure cartridges te laten werken. Dergelijke principes willen we ook toepassen voor de PS4.
Het gerucht dat de PlayStation 4 Eye uit de standaardbundel van Sony’s Next-Gen is gehaald om de prijs te drukken, doet House van de hand. De camera zou namelijk niet strikt noodzakelijk zijn voor een goede game-ervaring en daarom eerder optioneel. Verder klopt Sony Computer Entertainment zich ook op de borst voor hun sterke focus op ontwikkelaars, waaronder ook veel Indies. House:
Voor de PlayStation 4 hebben we een totaal nieuwe ontwikkelingsomgeving gecreëerd. We horen van ontwikkelaars dat die het stukken makkelijker maakt om games te ontwikkelen. Daarnaast doen we sterk ons best om ook kleinere ontwikkelaars de weg naar onze Next-Gen te tonen. Dat heeft al heel wat resultaat opgeleverd.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie