De reveal trailer van The Blood of Dawnwalker ligt alweer een tijdje achter ons en we krijgen telkens meer informatie over de game.
Developer Rebel Wolves heeft op hun Discord een FAQ gedeeld en daardoor is er interessante informatie vrijgegeven, zoals onder andere hoe magie in de game werkt. Zo hoef je geen magie zoals vuurballen en bliksemschichten te verwachten, iets wat normaal gebruikelijk is in fantasy games. Magie in Blood of Dawnwalker is zelfs zeldzaam en de magie die er is, draait vooral om het occulte; denk daarbij aan rituelen, amuletten en relikwieën, etc.
Ook benadrukken de developers nog eens dat de game niet lineair is, maar een narrative sandbox is. In hun woorden houdt dat in dat:
"Elke playthrough zal anders zijn, omdat de wereld verandert op basis van de keuzes van de gamer. Niet alleen de directe, maar ook de indirecte keuzes zullen er allemaal toe doen."
Oftewel, de gamer heeft zo goed als alle controle over hoe het verhaal van de game gaat verlopen. Dit klinkt veelbelovend, en hopelijk kunnen ze het waarmaken.

Tenslotte hebben ze ook bekendgemaakt dat je als gamer relaties aan kunt gaan met personages in de game, maar daar zullen ze later meer over vertellen.
Wanneer de game precies uitkomt, is nog niet bekend. Wat we wel weten, is dat de game uitkomt voor de PlayStation 5, de Xbox Series X|S en de PC.
0 reacties op "Verwacht geen bombastische magie in The Blood of Dawnwalker"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier