hotness 0
Preview

Kirby And The Rainbow Curse

Gepost door

Kirby And The Canvas Curse was een van mijn favoriete games in de beginperiode van de Nintendo DS. Mijn hoop op een vervolg was ondertussen echter al vervlogen. En toen kwam Nintendo uit het niets met Kirby And The Rainbow Curse aanzetten.

Net zoals op de DS, is Kirby in Rainbow Curse veranderd in een roze bal zonder ledematen. De enige manier om zich voort te bewegen is door zijn lijf te gebruiken om rond te rollen in de levels. Maar als balletje kom je niet ver in een wereld vol platformen en trappen. Het is dus aan jou hem (haar? het?) te helpen het einde van de regenboog te bereiken.



De manier om dit uit te voeren ligt verborgen in het tipje van je Wii U stylus. Want wanneer dit over het scherm van de GamePad gaat, verschijnen kleurrijke lijnen in de wereld van Kirby And The Rainbow Curse, die Kirby kan gebruiken om vaart te maken, aan vast te plakken en nieuwe gebieden te bereiken.

Met deze mogelijkheden mochten we uitgebreid aan de slag in een drietal levels die Nintendo voor ons beschikbaar had gesteld. Het eerste deed dienst als een tutorial, waarbij je vooral Kirby aantikte om hem te laten rollen en vervolgens enkel moeite hoefde te doen bij het lijntjes tekenen wanneer je alle geheimen voor ogen had. En zoals het hoort bij een Kirby game, zijn dit er best wat.



Iets lastiger werd het toen de groenrijke omgeving van de tutorial werd ingewisseld voor het marineblauwe van een onderwaterlevel. Ditmaal strijdt Kirby niet enkel tegen vijanden en zijn onvermogen om zelf iets te doen, maar ook tegen stromingen die hem meevoeren en, als je niet voorzichtig en snel bent, in vallen slingeren. Het level duurde opvallend lang voor een game van deze franchise, met een goede acht tot tien minuten speeltijd als je gewoon naar het einde probeert te komen.

Maar zo snel als de kleurwisseling van level één naar twee kwam, verdween deze ook weer. Voor level drie waren de weilanden weer terug, al had Kirby ditmaal een metamorfose ondergaan. Zijn ronde vormen moesten hierin plaats maken voor de loop van een levende tank, en de gameplay werd dan ook opeens omgegooid.



Hoewel je nog steeds lijntjes dient te tekenen in dit level, dienen ze eigenlijk alleen nog als opstapje om zo snel mogelijk vooruit te gaan. Tank-Kirby moet namelijk ditmaal vooruit blijven gaan, voor de linkerzijde van het scherm hem inhaalt en verorbert. En tot ramp van overmaat zijn de vijanden in grote getale opgetrommeld om je het leven zuur te maken.

Gelukkig is Kirby niet voor een gat te vangen en met één tik op het touchscreen kun je aangehaalde loop gebruiken om vijandig gespuis uit de lucht te schieten. Allemaal erg makkelijk, maar qua variatie lijkt het in ieder geval goed te zitten.

Conclusie

Een uitdagende platformervarig is nooit onderdeel geweest van de Kirby-ervaring en met Rainbow Curse lijkt dit niet anders te worden. Maar als je gewoon een vermakelijke, vrolijke game wilt spelen, dan is Kirby And The Rainbow Curse een game om in de gaten te houden. De drie levels die we mochten spelen, verschilden in ieder geval genoeg van elkaar om het interessant te houden.



Volg redacteur Sil Hendriks op Google+

0 reacties op "Kirby And The Rainbow Curse"