Hoewel we weleens een uitzondering maken, schrijven we doorgaans geen (p)reviews over mobiele titels. Toen ondergetekende op de gamescom echter een trailer zag voor een mobiele game vol schattige anime-meisjes, kon hij het niet laten om die even te proberen.
Die game was Witch's Weapon, een spoedig te verschijnen free-to-play beat ‘em up van uitgever Leitang Games Global, waarin je levels voltooit met vier magische meiden aan je zijde. En zoals je mag verwachten van een game met anime-graphics, is het ontzettend over de top.
Simpel
In deze game bestuur je met je virtuele joystick een van de vier dames die je meeneemt naar een willekeurig level. Zo ga je op zoek naar vijanden, welke je automatisch begint aan te vallen eens ze binnen je bereik komen. Je kunt op elk willekeurig moment wisselen tussen je karakters, maar in mijn speelsessie zag ik niet dat bepaalde wapens sterker of zwakker waren tegen bepaalde vijanden, waardoor de enige reden om van karakter te wisselen het gebruik van specials was.
Deze specials zijn korte geanimeerde filmpjes van superaanvallen, welke vaak daarna nog even blijven hangen op het slagveld in de vorm van een summon. Dit kan je in theorie de overhand geven als je in het nauw zit, maar de demo die we mochten spelen werd nooit uitdagend genoeg om dat daadwerkelijk te testen. Hierdoor blies ik er in vijf minuten doorheen.
Gacha
Vijf minuten klinkt allicht als te weinig om een goed beeld te krijgen van wat Witch's Weapon te bieden heeft. Maar het was genoeg tijd om een aantal dingen op te laten vallen. Zo waren de vrij basale gameplay en de enorme nadruk op de virtuele vrouwen, gecombineerd met het feit dat de game free-to-play gaat zijn, genoeg redenen om aan te nemen dat Witch's Weapon zijn investering terug moet gaan verdienen met zogenaamde gacha mechanics.
Gacha mechanics is een term die meestal gebruikt wanneer je karakters, al dan niet tegen betaling, willekeurig moet ontgrendelen. Bekende voorbeelden hiervan zijn Fire Emblem: Heroes en Fate: Grand Order. En eens gevraagd gaf een lid van de stand dit ook schoorvoetend toe. Ze wilde echter niet ingaan op details, waardoor we op dit moment geen compleet beeld hebben van wat we van Witch Weapon's kunnen verwachten. We zijn daarom voor nu terughoudend met ons oordeel.
Conclusie
In veel opzichten lijkt Witch's Weapon een hele typische mobiele game te gaan worden. De gameplay is oppervlakkig en het spel wordt daardoor het beste genuttigd in kleine porties. En als dat is wat je leuk vindt, zijn er veel slechtere opties dan Witch's Weapon. Het zijn echter de microtransacties die de doorslag moeten gaan geven en daar weten we voor nu te weinig vanaf om een voorlopig oordeel te kunnen vellen.
0 reacties op "Witch's Weapon"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier