Time management en eroge. Om redenen die mij ontgaan, zijn dit twee dingen die zeer vaak samengaan. Na een stuk of tien ervan gespeeld te hebben, merkte ik echter dat ze allemaal een beetje hetzelfde waren, vooral als ze van een uitgever komen die nagenoeg exclusief van deze titels maakt. Afgelopen jaar recenseerde ik daarom enkel nog Summer Clover in dit specifieke subgenre, puur vanwege hoe uitgebreid die was, en Kaiju Princess 2 vanwege diens goede track record. En in 2025 krijgt Beastkin Training een kans.
In deze game zit jij diep in de shit. Als een medewerker van een uiterst rijke vrouw, maak je een blunder die je diep in de schulden plaatst. In plaats van dat je voor de rest van jouw miserabele leven onder haar werkt om dit terug te betalen, verkoopt ze je aan een zakenman genaamd Basif. Hem is wijsgemaakt dat jij een topkwaliteit temmer bent en daar heeft hij wel behoefte aan.

Het zal je maar gebeuren
In zijn bezit is Urunhilda, een dochter van adellijke afkomst die plots wakker werd met een staart en vossenoren. Schattig zou je allicht denken, maar in deze wereld is dit een groot probleem. Zogenaamde Beastkin staan bekend als vrijwel onstopbare monsters die niet door een deur kunnen met mensen. Haar plaats in high society is daarmee in één klap verdwenen en om de schande te ontlopen, verkopen haar ouders haar aan Basif. Die heeft de beste temmers van het land betaald om van haar de perfecte slaaf te maken, maar zonder succes. En nu moet jij, zonder enige ervaring en met een valse titel, deze onmogelijke klus verwezenlijken.
Gelukkig sta je niet alleen voor deze klus. Hazuki wordt door jouw voormalige meester aan je toegewezen als assistent en ze is bekwaam in meer dan het huishouden. Onder haar aansturing slaag je er beetje bij beetje in om Urunhilda voor je te winnen én seksueel te temmen om aan Basifs instructies te voldoen, zodat ze uiteindelijk verkocht kan worden aan de hoogste bieder.

Tweede kans
Dit is oorspronkelijk de gameplay loop. Basif geeft je een opdracht en jij moet zorgen dat je deze uit kunt voeren. Soms moet je hiervoor Urunhilda paaien door haar lekkers te geven, met haar te spelen of met haar te praten, terwijl je op andere momenten aan jezelf moet werken of jobs moet doen om geld te verdienen voor materieel. Het is een simpele loop die snel gaat vervelen, waardoor ik bijzonder onvoldaan achterbleef toen de credits over mijn scherm rolden. Er is echter licht aan het eind van de tunnel.
Teruggekomen in het hoofdmenu is er een nieuw verhaal, een die een ander pad volgt en je de kans geeft om jouw fouten uit de eerste playthrough goed te maken én een volledig nieuwe gameplay loop introduceert. Nu moet je niet meer enkel Urunhilda temmen om Basif tevreden te houden, maar tegelijkertijd probeer je ook een handelaar te worden die Urunhilda uiteindelijk kan kopen om haar haar vrijheid te geven. Dit zorgt ervoor dat je plots je tijd en geld meer moet spreiden, waardoor het iets boeiender wordt om het allemaal te doen. Tenminste voor een tijdje.
Ik persoonlijk bereikte op ongeveer een derde van deze route een punt waarbij ik sneller groeide dan dat het verhaal anticipeerde, waardoor ik vooral bezig was met tijd om krijgen tot de volgende story beat. Het momentum dat daardoor was opgebouwd, vertraagt daarmee snel en komt zelfs nagenoeg tot een halt in de epiloog, waar je aan tijdsgebonden voorwaarden moet voldoen om nieuwe content te triggeren.

Een ander format
Waarom dit gebeurt, is overigens niet moeilijk om te zien. Veel meer dan de meeste titels in dit genre, is Beastkin Training behoorlijk uitgebreid qua verhaal, waardoor het tijd nodig heeft om zaken op te bouwen. Er zijn meerdere belangrijke karakters, een antagonist voor de held en een hoop dialoog om doorheen te lezen. Bovendien is de art werkelijk prachtig en is alles volledig voorzien van stemmen. Maar wanneer jouw snelheid als speler te veel afwijkt van waar de devs op gerekend hadden, merkt je dat de gameplay vooral de flow van dat verhaal tegenwerkt, iets wat we keer op keer zien in deze titel.
Beastkin Training had het dan allicht ook beter gedaan in een andere format, zoals een visual novel waarin je bepaalde keuzes moet maken om bij verschillende eindes te komen. Kies je er op een specifieke dag bijvoorbeeld ervoor Urunhilda te trainen of ga je aan jouw zaak werken om geld te verdienen? Deze keuze maak je nu ook al, maar door het vele klikken door dezelfde menu’s er tussenuit te nemen en het terug te brengen naar een handjevol keuzes met gevolgen, had het een stuk gestroomlijnder gespeeld en had men meer kunnen maken van de erotische scènes, die er nu in veelvoud zijn, maar allemaal wel erg kort zijn. De score was dan vermoedelijk een stuk hoger uitgevallen dan nu, zelfs als het zeker geen slechte game is in de huidige staat.
Conclusie:
Beastking Training laat weer eens zien wat de overduidelijke zwaktes van Time Management-titels zijn. Tenzij je zo’n beetje exact handelt als verwacht, zit je heel vaak repeterende acties te doen om maar de tijd om te krijgen. Jammer, want het verhaal, de art en de voice acting mogen er best zijn.
0 reacties op "Beastkin ☆ Training: The Trials of a Beastkin Noblewoman"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier