Teardown is een bijzondere game. Door de voxel graphics lijkt de spelwereld volledig uit LEGO-blokjes te bestaan en al die blokjes kunnen kapot. De physics in de game behoren tot de meest realistische die je in gaming hebt. Geef een klap met een hamer op een dunne houten muur en die breekt precies goed in stukken of rij er met een auto doorheen en beide hebben schade. Nu is er een DLC waarin je kunt racen.
Het concept is bijzonder goed. In de trailer is te zien dat de game iets weg zal hebben van Destruction Derby of Wreckfest in combinatie met Teardown. Met realistische physics heb je echter nog geen goede racegame.
Weinig variatie
Er zijn drie modi in deze DLC te vinden. Er is een elimination mode, waarbij elke dertig seconden de laatste auto ontploft, tot er maar één coureur overblijft. Banger is een gewone race en dan is er de derby-modus. In die modus moet je zoveel mogelijk punten halen door zo hard mogelijk in een arena tegen andere auto's aan te beuken.

Er zijn in totaal drie mappen beschikbaar. Alle drie deze mappen hebben een stukje grond voor Derby en twee racetracks. Dat is het. Wat je te doen hebt, is wat karig. Hoewel de drie mappen totaal verschillend zijn, is al snel het gevoel van variatie volledig verdwenen.
Ook qua auto's valt het allemaal een beetje tegen. Je kunt rijden in een gewone auto, er zijn wat racewagens en de bigfoot is zeker een leuke toevoeging. Maar uiteindelijk lijken alle auto's behoorlijk op elkaar. Ook het schademodel van gemotoriseerde voertuigen stelt een klein beetje teleur. Ik heb regelmatig gehad dat ik zoveel frontale botsingen had dat de volledige voorkant van de auto, inclusief de plek waar de bestuurder hoort te zitten, weg was. Toch kon de auto gewoon doorrijden alsof er niets aan de hand was.
Eenvoud
In het begin vond ik de races erg leuk. Het is een beetje ontspannen rijden en heeft qua racen heel veel weg van Burnout. Af en toe ram je er een nitroburst in en dan maak je extra vaart en haal je iedereen in. Door het schademodel van de game kun je, als je echt wil, overal dwars doorheen rijden. Door een boom rijden kost echter de nodige moeite, maar het kan. Dat is wel een heel leuk onderdeel van de game, wat je niet bij veel racegames tegenkomt dat alles ook gewoon kapot kan.
Races kunnen daardoor in een heerlijke chaos. Wanneer je helemaal achterin rijdt in de laatste ronde, dan hoef je niet verbaasd te zijn als je de race wint. Er kan van alles gebeuren.

Deze game heeft een multiplayer en zeker bij racegames is dat tegenwoordig niet meer weg te denken. Het is een groot gemis. Zeker omdat de intelligentie van de computergestuurde coureurs ongeveer gelijk is aan dat van de huidige presidentskandidaten van de Amerikaanse verkiezingen. Ze beuken overal tegenop en lijken zich niet helemaal bewust te zijn dat ze in een race zitten. Je wint dan ook te gemakkelijk. Winnen is niet erg, maar je moet wel een beetje het idee krijgen dat je het ook echt hebt verdiend.
Conclusie:
Voor mensen die Teardown in hun bezit hebben en houden van eenvoudige racegames is dit zeker wel een leuke DLC. Voor de rest zou ik het laten voor wat het is. Met in totaal zes tracks en drie modi is de hoeveelheid content in de DLC beperkt. Hoewel het racen zelf wel leuk is, is het net wat te eenvoudig om je lang bezig te houden.
0 reacties op "Teardown: Folkrace DLC"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier