Tegen deze tijd volgende maand zit ik vol in crunch-tijd. gamescom is elk jaar weer een van mijn drukste periodes, dit jaar aangevuld door het feit dat ik niet lang erna mijn eerste dochter mag verwelkomen. Maar zelfs nu, een kleine maand van tevoren, voel ik die druk al opbouwen.
Ik slaak alweer een zucht als ik naar mijn mailbox kijk. In de tijd dat ik de intro heb geschreven, zijn alweer drie nieuwe mails binnen komen vallen met de vraag of ik even tijd heb in Keulen. Soms van grote namen als Xbox en NACON, soms van indie-ontwikkelaars die hopen op een beetje media coverage. Zelfs websites als G2A en allerlei cryptobedrijven gebruiken het gamescom-persplatform om contact te zoeken, waardoor mijn mailbox nog meer uitpuilt dan gebruikelijk. En dat zegt wat!
Luxeprobleem
Laten we even realistisch zijn: wat ik hier omschrijf is een luxeprobleem. De kans om allerlei interessante games op de beursvloer te zien, zonder dat ik in de rij hoef te staan, is er een waar de tienduizenden bezoekers een spreekwoordelijke moord voor zouden plegen. Ik ben nog volop bezig met afspraken inplannen, maar nu al heb ik zestien games op de planning staan, waarmee slechts een fractie mijn tijd in steen gebeiteld staat.
Vergelijk dit met de Excel sheet waarin ik alle aanbiedingen bij hou voor als ik dichterbij de beurs nog een gaatje over heb. Die is nu al 164 games lang en de 114 mails die ik nog moet lezen, zullen dit aantal vermoedelijk over de tweehonderd heen tillen. Het liefste zou ik ze allemaal bezoeken om jullie van een impressie te voorzien, maar tenzij ik maximaal drie minuten per game neem, zit dat er helaas niet in. Dus krijg je het luxeprobleem van een overvloed aan keuze.
Mijn excuses
Met dit in het achterhoofd wil ik deze kans aan te grijpen om excuses te maken en om een oproep te doen. Enerzijds wil mijn excuses maken aan de vele mensen die ik dit jaar nee moet verkopen en aan lezers die geen previews gaan zien van games waar ze allicht interesse in hebben. De beurs is maar vijf dagen lang en tussen van hal naar hal rennen, ergens iets eten en mijn door de week heen steeds zwaardere koffer met goodies meezeulen, ben ik helaas beperkter dan mij lief is.
Anderzijds wil ik jullie, onze lezers, ook oproepen. Waarom zou je wachten op mijn preview, als je de game zelf zou kunnen spelen? Het scenario wat ik nu schets, speelt al jaren en zal vermoedelijk nog jaren blijven. Zelfs als ons voltallige team naar de beurs zou gaan, zouden we niet alles kunnen spelen wat er te zien is, iets wat normaliter ook al het geval is met de vele releases die maandelijks verschijnen. Daarom zijn we nog steeds volop op zoek naar extra personeel. Interesse? Dan kun je hier meer erover lezen of op de Discord-knop rechts drukken om met ons in contact te komen.
0 reacties op "Column: De storm vóór de storm"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier