Met Modern Warfare 2 haalde Activision vele records binnen. Qua verkoopsnelheid en aantallen is deze game na een jaar nog steeds ongeëvenaard, maar als het aan Activision ligt gaat dit niet lang meer duren. De uitgever wil met Black Ops namelijk een nog grotere lancering neer gaan zetten.
De Europese General Manager van Call of Duty, Michael Sportouch, liet dit weten in een interview. Black Ops heeft als doel het verbreken van het verkooprecord dat ontwikkelaar Infinity Ward vorig jaar neer wist te zetten. Om dit te bereiken, gaat er morgen een grootste reclamecampagne van start. Er zal een reclamespotje worden getoond tijdens de rust van Engeland - Bulgarije tijdens de kwalificatie van het Europees Kampioenschap voetbal 2012. Daarna gaat de reclamecampagne non-stop door. Het is een van de grootste en duurste campagnes van Activision ooit.
"We’ve a fantastic game and a fantastic marketing campaign so our ambition is to set another record like we did with Modern Warfare 2. The resources invested behind Black Ops in terms of development of the game and the marketing are the highest ever for Activision. Our ambition is not only to be the biggest game but also the biggest entertainment launch of the year.”