Elke keer wanneer een ontwikkelaar aankondigt dat de resolutie en framerate lager is op de Xbox One in vergelijking met de PlayStation 4, zorgt dat voor de nodige ophef. Ubisoft lijkt dit te willen voorkomen en laat de PS4- en Xbox One-versie van Assassin's Creed: Unity daarom beide een resolutie van 900p en en framerate 30fps hebben.
"We hebben besloten om dezelfde resolutie en framerate toe te passen op de PlayStation 4 en Xbox One om debatten en andere zaken te voorkomen", vertelde senior producer Vincent Pontbraind aan VideoGamer. Volgens hem zou een framerate van 100fps op beide consoles mogelijk zijn als het enkel om graphics gaat, maar door de grote hoeveelheid AI is besloten om de framerate vast te zetten op 30fps op beide consoles. In Assassin's Creed: Unity kun je duizenden NPC's tegelijkertijd tegenkomen, wat ongetwijfeld veel CPU opeist.
Assassin's Creed IV: Black Flag had eerder ook nog een resolutie van 900p en een framerate van 30fps bij de lancering. Later werd de resolutie echter via een patch verhoogd. Ubisoft lijkt hetzelfde niet van plan te zijn bij Unity.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie