Als je in Battlefield 3 een bepaalde missie wilt voltooien, dan moet je politieagenten neerschieten. Dat vertelt de ‘Mature’ (volwassen) ESRB rating die op de game geplakt zit.
ESRB-rating:
The frequent combat is highlighted by realistic gunfire and large explosions; characters sometimes scream and emit large splashes of blood when shot. Players can also engage in hand-to-hand combat: repeatedly punching enemies in the face; stabbing soldiers to death with knives. "In one sequence, a restrained character's throat is slit (off-screen); in another, players shoot police officers to complete a mission objective. The words 'f***' and 's***' can be heard frequently in the dialogue.
De rating zegt dat de gevechten gekenmerkt worden door realistische geweerschoten en grote explosies, waar de personages soms schreeuwen. Er is veel bloed te zien wanneer zij neergeschoten worden. Spelers komen terecht in man-tot-man gevechten, ze moeten de vijanden in het aangezicht slagen en soldaten worden er neergestoken met messen.
Hoewel het niet op het scherm te zien is, wordt op één moment de keel van een ander personage overgesneden. Laten moeten spelers politieagenten neerschieten om een missie te kunnen voltooien. In de dialogen worden woorden als 'f***' en 's***' worden regelmatig gehoord.
Op dit moment heeft Electronic Arts de situaties van de scènes nog niet nader verklaard. Dit alles is ongeveer hetzelfde geval met de 'No Russian'-missie van Modern Warfare 2. Hierin moest je onschuldige burgers neerschieten op het vliegveld.
Patrick Back, de producer van Battlefield 3, heeft zijn visie op het geweld al een tijdje geleden verteld. Hij zei dat, als je spelers de keuze geeft om goede en slechte dingen te doen, dat ze voor het slechte zullen gaan. Volgens hem vinden mensen het cool om gemeen te zijn, omdat ze niet gesnapt zouden worden. Daarom zorgt hij ervoor dat de spelers meteen de slechterik kunnen uithangen.
Patrick Back:
If you put the player in front of a choice where they can do good things or bad things, they will do bad things, go dark side - because people think it's cool to be naughty, they won't be caught.
We have to build our experiences so we don't put the player in experiences where they can do bad things.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie