De trailer opent met Zac Efron, Jimmy Butler, Morgan Wallen en Paddy Pimblett in tactische uitrusting. Efron zegt stoer "We zijn hier om één ding te doen..." voordat de hele groep wordt weggeblazen door een raket. Echte soldaten komen uit de rook tevoorschijn waarbij één vraagt "Wie was dat?" waarop een ander antwoordt "Maakt niet uit." Deze opening is duidelijk gericht op Call of Duty dat al een decennium lang beroemdheden gebruikt in hun marketing.
De live action trailer heeft binnen enkele uren meer dan een half miljoen views verzameld op YouTube. Een top comment luidt "Geef degene in de marketingafdeling een loonsverhoging", terwijl een ander erkent dat EA's marketingteam "de opdracht begrepen heeft." De timing is geen toeval want EA bevestigde eerder dat Battlefield 6 gegronde karakterskins zal hebben, wat de boodschap van de trailer verder onderstreept.
Paddy Pimblett deelde eerder deze week een clip waarin hij een geweer vasthoudt met de aankondiging van de trailer. Fans reageerden geschokt om een UFC ster in zo'n grote videogame franchise te zien. Ironisch genoeg wordt zijn cameo nu gebruikt om het tegenovergestelde punt te maken: beroemdheden zijn niet belangrijk voor een goede Battlefield ervaring.
Het spel speelt zich af in 2027 en volgt een conflict tussen een gefragmenteerde NAVO en het private militaire bedrijf Pax Armata. Een recente poll met meer dan 31.000 deelnemers toont aan dat spelers meer enthousiast zijn over Battlefield 6 vergeleken met Call of Duty. Het is de eerste keer in vier jaar dat beide franchises in hetzelfde jaar een game uitbrengen.
Battlefield 6 verschijnt op 10 oktober 2025 voor PlayStation 5, Xbox Series X|S en pc. Of het spel de hoge verwachtingen kan waarmaken na deze gedurfde marketingcampagne weten we binnen twee weken.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie