Bethesda heeft onlangs The Elder Scrolls V: Skyrim achter zich gelaten. Misschien omdat het nu iet anders coördineert. Het bedrijf brengt namelijk volgend jaar The Evil Within uit, hun nieuwe en pas aangekondigde IP. Ze beschouwen het als de terugkomst van 'pure survival horror'.
Voorheen was The Evil Within bekend onder de codenaam 'Project Zwei'. Tango Softworks staat in voor de ontwikkeling. Shinji Mikami, de bedenker van Resident Evil, leidt het project. De game wordt ontwikkeld met de id Tech 5 engine. De hoofdrol is weggelegd voor Sebastian, een detective. Hij komt aan bij een gruwelijke massamoord, waar zijn collega-agenten aan hun eind gekomen zijn. De oorzaak is een mysterieuze kracht. Hierdoor bevindt Sebastian zich al snel in een wereld vol monsters.
Zoals het een 'pure survival horror' beaamt, staat overleven centraal. Spelers moeten het doen met beperkte middelen, net zoals dat vroeger in Resident Evil het geval was. Vallen zullen een belangrijk deel uitmaken van de omgeving, opletten is de boodschap. Deze kunnen ook in je voordeel tegen de monsters gebruikt worden. Afhankelijk van genomen acties, worden de omgevingen getransformeerd. Net zoals in Silent Hill dus. Momenteel is het echter onduidelijk in hoeverre dit aan de speler ligt en of die veranderingen scripted zijn. The Evil Within komt in 2014 naar PlayStation 3, Xbox 360, PC en de volgende generatie consoles.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie