Castlevania: Lords of Shadow 2 is al enige tijd in ontwikkeling. Na een succesvol eerste deel kon een vervolg immers niet uitblijven. Vandaag leren we dankzij de OPM UK en OXM UK weer een hoop bij over de aankomende titel.
Uit deze details blijkt onder andere dat Lords of Shadow 2 het einde zal vormen van het verhaal, maar dit was al min of meer bekend. Je kunt ditmaal volledig zelf met de camera aan de slag gaan. Daarnaast zijn de eindbazen een stuk moeilijker geworden, dus we kunnen onze borst nat maken.
Hieronder vind je de nieuwe details, met dank aan Gamed voor de vertaling.
- Lords of Shadow 2 zal het einde vormen voor het verhaal.
- De benadering voor deze sequel zal minder hapklaar worden gepresenteerd.
- Ankerpunten worden opgelicht wanneer de speler hierom vraagt. Op de hogere moeilijkheidsgraden zullen deze geheel niet verschijnen.
- De omgeving sluit ditmaal naadloos op elkaar aan.
- Samenvattingen van missies zijn ditmaal vervangen door teleporters, bekend uit de Castlevania titels van Koji Igarashi.
- De eindbazen zijn aangepast, ditmaal zijn ze langer, maar meer gevarieerd dan in het origineel. Onduidelijk is nog of er ook checkpoints gedurende zo'n gevecht zijn.
- Als speler krijgen we ditmaal een vrije controle over de camera. Laat je deze met rust, dan zal deze zich gedragen zoals voorheen.
- De Combat Cross is vervangen door de Blood Whip, maar qua uitwerking zijn ze redelijk hetzelfde. Een voorbeeld zijn de aanvallen op afstand die het gehele scherm vullen. Door sterke en lichtere aanvallen af te wisselen kun je tevens nog altijd combo's opbouwen.
- Magie is ditmaal vervangen door Dracula's bloed.
- Je eigen bloed zal niet regenereren, je dient dit te verdienen door te vechten met bekwaamheid en door te moorden.
- Je kunt Focus aanvullen door aanvallen te ontwijken, perfect te blokkeren en te counteren. Wordt je zelf geraakt, dan verlies je alle focus die is opgebouwd.
- Ruw bloed kan worden omgezet tot Void en Chaos. Met Void verandert je wapen naar het Void Sword, waarmee je bij iedere rare klap health krijgt geregenereerd. Bij Chaos verandert je wapen naar een paar klauwen waarmee je door de schilden van vijanden kunt breken.
- Eén van Dracula's eigen trucjes is om stervelingen te controleren, waarbij hij ze tot mist kan doen verdampen om zo ongezien voorbij secties te komen, bijvoorbeeld ook geheime gebieden.
- De game zal humor bevatten.
- Het spel kent een nieuw Mastery systeem, hetgeen samen valt met het vrijspelen van extra bewegingen en combo's via ervaringspunten. Iedere keer wanneer je een vrijgespeelde combat move gebruikt verdien je Mastery in deze skill.
- De Void Sword, Chaos Claws en Blood Whip kunnen verbeterd worden, bijvoorbeeld om sneller te genezen of om sneller door de verdediging van een vijand te breken.
- Wanneer de speler zich beperkt tot enkele bekende combo's zul je het in de latere levels erg moeilijk gaan krijgen.
- De actie speelt zich af over twee tijdsperioden. Het grootste gedeelte speelt zich af in de moderne tijd, gemaakt om aan te sluiten bij de Gotische periode van Castlevania. De andere tijdsperiode speelt zich af in het kasteel.
- De platformelementen zijn verbeterd.
- Er zijn gebieden die geheel optioneel zijn, maar vooral als beloning dienen voor de toegewijde spelers. Stel dat je bijvoorbeeld een meisje terugbrengt met de mogelijkheid om stervelingen tot mist om te zetten, dan ontdek je niet alleen een geheime kist, maar zelfs een geheel geheim gebied.
- De sequel zal groter worden dan het origineel, tegelijkertijd zijn de Quick-Time Events teruggebracht.
- De Titan gevechten zijn uitgebreider, waarbij de speler de volledige controle krijgt en dus niet alleen maar op knoppen drukt.

Volg hoofdredacteur Sander van Genderen nu op Google+!




Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie