''Het internet weet dat we een singleplayer DLC voor GTA V gemaakt hebben die nooit verschenen is,'' vertelt Houser. ''Het was er een waarin je speelde als Trevor, maar hij was een geheim agent. Het was grappig. Het kwam echter nooit goed samen en is nooit afgemaakt. Het was ongeveer half klaar toen het werd los gelaten.''
Voor velen zal dit bizar klinken. Met de verkoopaantallen van Grand Theft Auto V zou een DLC een gegarandeerde hit zijn geweest, welke velen van ons hadden willen spelen. Toch is het misschien niet zo erg als dat je denkt als je de rest van de reactie leest:
''Als dat uit was gekomen, hadden we waarschijnlijk Red Dead (Redemption 2) nooit kunnen maken. Dus er zijn altijd compromissen.''
Gezien hoe geliefd Red Dead Redemption 2 werd, kunnen we zeggen dat het gemis van een Agent Trevor storyline wel te overzien is. Vooral daar het de deur verder open zet voor een Red Dead 3. Toch wil Houser wel meer doen met singleplayer DLC:
''Ik hou van het maken van de verhalen. Voor mij; ik hou van het model van GTA IV, waar je nadien extra verhalen had of Red Dead 1, waar je later de Zombie Pack had. Ik hou van het doen van deze extra dingen. Dus ik had persoonlijk meer van dat willen doen in dat bedrijf.'' [...] Ik hou van singleplayer DLC. Ik denk dat het publiek ervan houdt én het is leuk om te maken. We houden nog steeds van singleplayer games. En ik denk dat we toen we Absurd [Ventures] startte, we een hoop naar onszelf hebben gekeken. Gelukkig als je wil doen wat je moet doen, hetgeen is een nieuwe IP maken, dan heb je singleplayer games nodig.''
De hints over waar Houser zijn nieuwe studio mee bezig is, zijn niet bepaald subtiel. Maar eens gevraagd bevestigd hij dat ze inderdaad leunen op singleplayer games.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie