Ontwikkelaar Dice wilde origineel sneller uitbreidingen voor haar shooter Battlefield 3 uitbrengen dan het momenteel doet. Echter konden ze deze ambities niet waarmaken omdat ze te hoog waren. Dat liet Karl-Magnus Troedsson, general manager van de ontwikkelaar, weten tijdens een interview met JoyStiq.
De man heeft uitgelicht dat elk DLC-pakket voor Battlefield 3 gemaakt wordt met een specifiek thema, en dat dit meer tijd kost dan het maken van een verzameling losse maps zoals dat in de Call of Duty-serie gezien wordt.
Close Quarters, het DLC-pakket voor Battlefield 3 dat in juni uit zal komen, richt zich meer op, zoals de naam al suggereert, korte afstandsgevechten en het zo snel mogelijk naderen van dichtbijgelegen punten. Het pakket zal zowel vier nieuwe maps als tien nieuwe wapens bevatten. Rond de herfst zal het pakket Armored Kill volgen, wat zich in tegenstelling tot zijn voorganger op lange afstanden zal richten en de grootste map in de geschiedenis van de serie zal bevatten. In de winter zal nog een pakket met de naam End Game released worden, waarover Dice verder nog geen informatie heeft losgelaten.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie