De DualShock 4 had bijna bio-sensoren bevat. Dit laat Sony vandaag aan CVG weten in de vorm van Mark Cerny. Voor de aankondiging van de PlayStation 4 waren er lang speculaties over deze feature, maar Sony besloot uiteindelijk het idee niet door te voeren in het eindproduct.
Mark Cerny, architect van de PlayStation 4, gaf aan dat de sensoren zouden zijn ontwikkeld voor fans van het first-person shooter genre. De biometrische strips zouden de emoties van een speler kunnen waarnemen door bijvoorbeeld klamme handen te ontdekken. Uiteindelijk werd de feature dus opgegeven.
Sony zou navraag hebben gedaan naar de feature en gamers stonden hier niet voor te juichen. Volgens het bedrijf staat de DualShock bekend als een fps-onvriendelijke controller en hier moest verandering in gebracht worden. Zo werden de triggers uitgebreid getest en aangepast, maar ook de joysticks werden opnieuw uitgevonden. Mark Cerny benadrukt dat het geweldig is om te zien dat er nog geen negatieve reacties zijn over de DualShock 4; dit terwijl de DualShock 3 op meerdere vlakken erg van het nieuwe design afwijkt.
Is het een gemiste kans van Sony? Of is het ontbreken van de biometrische sensoren juist een pluspunt? De vraag is natuurlijk of de feature wel volledig was uitgewerkt. Klamme handen ontstaan namelijk niet alleen door spanning, maar ook door hitte die bijvoorbeeld een goede zomer met zich meebrengt. Beetje vervelend als je scope driftig op en neer beweegt terwijl jij zeer ontspannen voor je televisie zit, toch?
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie