Van de vele shadow drops op Summer Game Fest, was Final Fantasy XVI zonder twijfel de grootste. De game werd samen met Final Fantasy VII: Remake - Intergrade aangekondigd als zijnde onderweg naar Xbox, maar waar het verhaal van Cloud pas dit najaar komt, was dat van Clive direct beschikbaar.
Met hoe hoog de game gewaardeerd wordt, op Metacritic staat het nu op 87%, zou je denken dat Xbox-spelers staan te popelen om na twee jaar exclusiviteit met het spel aan de slag te gaan. Het tegendeel blijkt echter waar.
De wekelijkse rankings van Xbox zijn gisteren geüpdatet en tonen dat het spel niet hoger kwam dan plek #364 op de meest gespeelde games rankings, terwijl de verkooplijsten de Standard Edition en Complete Edition eindigen op respectievelijk #43 en #47. En hoewel het te verwachten was dat de game, juist door zijn lange exclusiviteit, niet zo hard zou lopen als dat het op PlayStation deed, is een plek zo ver buiten de top twintig geen goed teken.
Final Fantasy XVI verkocht op het platform van Sony ruim 3 miljoen exemplaren in de eerste week, maar in maart van dit jaar sprak Square Enix President Takashi Kiryu van 3.5 miljoen verkochte exemplaren in totaal. Dit zou betekenen dat de game in de twee jaar nadien, inclusief de PC-versie die na een jaar verscheen, maar ongeveer een half miljoen exemplaren heeft verkocht. Dit klinkt enigszins ongeloofwaardig, maar gezien SteamDB aangeeft dat het totale aantal gelijktijdige spelers van het spel nooit de 27.508 is gepasseerd, is het aannemelijk dat de game daar ook niet echt van de grond af kwam. En dan lijkt een half miljoen opeens niet meer zo gek.
0 reacties op "Final Fantasy XVI wordt niet veel gekocht op Xbox"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier