Het grootste unique selling point van de PlayStation 5 Pro, behalve diens iets sterkere hardware ten opzichte van het basismodel, was dat het gebruik kon maken van PSSR. Deze AI Upscaler volgt het voorbeeld van DLSS en FSR en gebruikt berekeningen om kunstmatig extra frames in een game te implementeren voor een meer vloeiende visuele ervaring.
Toen AMD recent op X nieuws deelde over de 4.0-versie van FSR, liet het weten dat de ontwikkeling hiervan samen met Sony deed, iets wat natuurlijk direct een hoop vragen opriep, vooral met hoe dit impact zou hebben op de PlayStation 5 Pro en diens PSSR. Vragen die Digital Foundry ook daadwerkelijk durfde te stellen en bovendien antwoord op wist te krijgen van Mark Cerny, de Lead Designer van de PlayStation 5.
Zonder al te technisch te worden, blijkt uit die antwoorden dat FSR 4.0 en de volgende versie van PSSR nauw met elkaar verbonden zijn. Ontdekkingen en lessen die men haalt uit de ontwikkeling van de eerste, zullen impact hebben op de tweede, zij het wel met een vertraging. Dit betekent dat de AI tools van de PlayStation 5 Pro vermoedelijk in 2026 zullen kunnen profiteren van verbeterde algoritmes en als gevolg dat wij kunnen profiteren van verbeterde resultaten. Wil je alle ins and outs? Dan kun je die krijgen in Digital Foundry's bespreking hiervan.
0 reacties op "FSR 4.0 zal zijn weg gaan vinden naar PlayStation 5 Pro"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier