Sinds diens release drie dagen geleden, is Hell Clock erin geslaagd een aanzienlijk publiek aan te trekken. Dit publiek is bovendien ook nog bijzonder vocaal, met een reeds opgetuigde Wiki, en laat duidelijk horen wat wel of juist niet leuk vindt aan het spel.
Ontwikkelaar Rogue Snail luistert met grote interesse naar deze feedback en heeft erop gereageerd middels een post op Steam. Hierin bedankt het diens community en laat het weten dat het gaat sleutelen aan de aspecten van het spel waar spelers over vallen. De eerste hiervan is Vengeance Mode, hetgeen feitelijk een Easy Mode is, voor spelers die komen voor het action-roguelike-aspect en niet voor het RPG-aspect. Dit zorgt ervoor dat je minder hoeft te grinden, meer schade doet en minder schade ontvangt.
In de toekomst wil men ook kijken naar de performance van het spel, dat met name in de late game soms een bottleneck is. Voor nu adviseert men echter Damage Numbers uit te zetten als een tijdelijke oplossing. Andere issues met laadtijden en kleine tekst op de Steam Deck, staan eveneens al op de radar.
Op het gebied van Quality-of-Life features, kijkt men na een zoekfunctie voor de Stash en Constellations, een Loadout-functie om tussen builds te wisselen, verbeteringen van het Banish-systeem, een Blessed Gear Stash voor experimentatie, de mogelijkheid om je build te respeccen en een korte Ascension Loop. Dat is echter voor de toekomst, terwijl 1.0.1 nu al beschikbaar is. En daarvoor kun je hier de patch notes lezen:
Gameplay
- New Feature: Vengeance Mode
- You can toggle Vengeance Mode ON/OFF at any point;
- Vengeance mode increases damage dealt and reduces damage taken when activated;
- Every failed run increases the effect of Vengeance, making Pajeú more powerful;
- Turning Vengeance Mode off will “save” the accumulated bonuses for when you activate it again, but you won’t accumulate more bonuses if you fail a run with the mode turned off;
- New Loading Tips system added to the Loading screens.
- Added improved tooltip descriptions to all Ailments in the Character screen.
- Reduced the base price of purchasing Stash Tabs from 1000 to 200 Soul Stones.
- We have limited the amount of Summons and Projectiles that enemies can conjure at one time.
- Reduced Ghoul (ranged zombies) projectile damage by 50%;
- Red Portals now provide Shrine Boons of XP and Gold gain for 30 seconds after you enter them. This is a direct buff for Reds and should help with the feeling of "missing out" when you skip some lower floors;
- A lot of players did not realize they could actually Upgrade their Relics! We have created a new Onboarding tutorial that teaches you how to Upgrade Relics. We will continue improving this UI in the future;
Bug Fixes
- Fixed an issue where the game time would be slowed down after death, requiring the game to be restarted (shout out to DatModz who we were watching live as this happened, lol)
- Fixed an issue where endgame Ailment Damage rings were showing a bonus number 10 times higher than they should;
- Fixed an issue where the game would freeze before the loading screens in-between runs. This should improve Loading times overall, but we still have more fixes to do to keep improving Loading times.
- Fixed a Localization issue with Turkish users that would display all texts as "TNF:()";
- Fixed an issue where some users with Demo save files could not unlock certain Achievements;
- Fixed an issue where you could not see the Unlock Condition for Blocked Nodes in The Great Bell Skill Tree when using gamepad;
- Fixed an issue where Caupé Constellation was reducing Crit Damage instead of increasing it;
- Fixed an issue where some Act 3 drop tables had a much lower drop chance for Act 1/2 Unique Relics than originally intended;
- Fixed an issue where the Toggle to display numbers on your Life and Health globes was not showing on the Options Menu;
- Fixed an issue where Closed Body would increase Mana Cost instead of Cooldown Time when levelling up the Skill;
- Updated PT-BR Localization wrong Act text;
- Removed HellHud_Page bind from input mapping;
- Fixed an issue where “LevelUp” sound would not be included in volume sliders;
0 reacties op "Hell Clock voegt een easy mode toe"
Gelieve eerst in te loggen of te registreren om een reactie te plaatsen a.u.b.
Log in of registreer hier