Een van de meest besproken onderwerpen was de huidige staat van voertuigen in het spel. De developers erkennen dat de voertuigen momenteel beperkter zijn dan in de originele Helldivers. Het team onderzoekt de mogelijkheid om meer voertuigtypes uit het eerste deel terug te brengen. Men experimenteert met nieuwe onderhouds-mechanics. Een voorbeeld is de mogelijkheid om voertuigen in het veld te herladen en te repareren. Dit zou een significante aanpassing betekenen in de huidige designfilosofie. In de huidige gameplay setup worden mechs en voertuigen behandeld als "tijdelijke buffs". Het team experimenteert dus met manieren om voertuigen langer mee te laten gaan. Een belangrijk onderdeel in dit experiment is het beschermen van de fun factor.
Ook wapens krijgen de nodige aandacht rond durability en ergonomics. Het ontwikkelteam werkt aan The Variable en aan de oudere Warbond wapens om deze naar een vergelijkbaar niveau van bruikbaarheid te tillen. Het uiteindelijke doel is dat spelers wapens kunnen kiezen op basis van hun persoonlijke voorkeur, in plaats van een vaste meta te volgen.
Nog een besproken verbetering betreft de in-game map. De developers willen deze verbeteren om "Gambits" en supply lines beter uit te leggen. Ze proberen hiermee de kwaliteit van community-gemaakte apps in te halen of minstens te evenaren.
Het team bevestigde dat het ontwerp voor de Hive Lords vrij snel werd vastgesteld met een specifiek doel voor ogen: een massale schaal die de gebruikelijke prestatielimieten van het spel bewust "breekt".
Verder onthult Malmborg dat het maximale level, momenteel vastgesteld op 150, "hoogstwaarschijnlijk" verhoogd zal worden in de toekomst. Daarnaast bestaat er een sterke mogelijkheid voor missies waarin spelers zij aan zij vechten met de hoofdmacht van de Super Earth Armed Forces (SEAF) in loopgraaf-stijl of offensieve conflicten.






Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie