Na zo'n strop mag je verwachten dat men er een les uit trekt en dat bewijst ook wel de annulering van maar liefst acht live-service-projecten binnen de studio's van Sony, waaronder die van Bend Studio en Bluepoint Games. En ook Hermen Hulst, CEO van de Sony Business Group, steekt dit niet onder stoelen of banken in een interview met Financial Times:
''Ik wil niet dat de teams het altijd veilig spelen, maar ik zou willen dat wanneer we falen, we dit vroeg en goedkoop doet. Het aantal live-services is niet zo belangrijk. Wat voor mij belangrijk is, is een diverse set ervaringen en communities hebben.''
Hiermee bevestigt hij stilletjes wat al gedacht werd toen Sony bekendmaakte dat het twaalf live-services aan het ontwikkelen was: het doel was verschillende doelgroepen aan te spreken en zo in één klap een grip te krijgen om deze moeilijke markt. Echter is die moeilijk met een reden, waardoor het belangrijk is om een eerder stadium te zien of een product wel levensvatbaar is.
''We hebben sindsdien [het falen van Concord] een meer rigoureuze en regelmatige testprocedure geïmplementeerd op verschillende wijzen. Het voordeel van elke mislukking, is dat mensen nu begrijpen hoe belangrijk dat overzicht is.''
De kans is dus groot dat we in komende jaren aan de hand van lekken vaker gaan horen over hoe bepaalde ideeën nooit verder kwamen dan het beginstadium. Maar misschien is dat ook maar beter, zodat we geen herhaling krijgen van Concord. Zelfs Sony kan zich dat niet blijven permitteren.