Watch_Dogs is een open-wereld actie-avonturen game, welke onvermijdelijk overeenkomsten heeft met andere games in hetzelfde genre. De game waarmee Watch_Dogs altijd zal worden vergeleken, is echter Grand Theft Auto V. Creative Director Jonathan Morin sprak met de Examiner over de verschillen in de manier waarop Aiden de aandacht van de politie trekt ten opzichte van de karakters in GTA V.
"Er zijn zeker een aantal dingen die je kunt doen. Het verschil tussen het 'sterrensysteem' in GTA V en ons systeem, is dat ons systeem meer een 'geheugensysteem' is. Wat is de 'heat' rondom jou nu? Wat inhoudt dat je niet direct politie achter je aan hebt.
Je kunt slechte dingen doen om meer aandacht te krijgen, meer heat, maar niemand heeft de ballen om de politie te bellen. Als je rondrent met een geweer, kan iemand de politie bellen, maar ze kunnen ook erg bang zijn en besluiten dat ze jou niet gaan irriteren.
Het is meer een meter voor wanneer de politie is gebeld, dat de weerslag rechtvaardigd van wat je op je bord krijgt voorgeschoteld. In GTA daarentegen is het onvermijdelijk dat je op nul start en misdaden pleegt. Onze game is gebaseerd op technologie en je reputatie. We wilden de spelers het idee geven dat de media en je reputatie de systemen zijn welke aangeven hoe de omgeving jou ziet.''
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie