Nadat verscheidene andere uitgevers hun financiële cijfers van het afgelopen kwartaal bekend hebben gemaakt, is nu ook Take-Two aan de beurt. De cijfers zijn wat teleurstellend voor niet alleen de uitgever zelf, maar ook voor de analisten; zij zaten met hun inschattingen een heel stuk te hoog.
Afgelopen kwartaal heeft Take-Two een totaalbedrag aan inkomsten opgehaald van 184 miljoen euro. Dit draait uit tot een verlies van ruim 90 miljoen. Het verlies wordt door Take-Two zelf gewijt aan het feit dat zowel Spec-Ops: The Line als Max Payne 3 qua verkoopcijfers zwaar onder deden aan de verwachtingen van de uitgever.
Ook zegt de uitgever in een gesprek met investeerders dat de "consument selectiever en kritischer is dan ooit op dit punt in de hardwaregeneratie-cyclus". Take-Two zegt dat de ontwikkelaars hun best doen om baanbrekende, zo mogelijk zelfs revolutionaire producten af te leveren maar dat dit minder slaagt dan de uitgever zou willen zien.
Komend kwartaal zal Take-Two nog twee grote releases in zicht hebben die de potentie hebben de verliezen terug te draaien. Dit zijn fantasy first-person shooter BioShock Infinite en RPG shooter Borderlands 2. Ook staan er nog wat kleinschaligere releases in de planning, waaronder Xcom: Enemy Unkown en basketballgame NBA 2K13.
Ook heeft de uitgever Grand Theft Auto 5 nog in het zicht. Echter wil, wanneer geïnterviewd, de spreker voor de uitgever nog altijd niets loslaten over de game. Wel zegt de man dat het spel hevig in ontwikkeling is en zekere vooruitgang boekt.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie