Chris Priestly van Bioware licht op het forum van de ontwikkelaar toe hoe de multiplayer in Mass Effect 3 zal werken: Bioware kiest niet voor een competitieve, maar voor een coöperatieve multiplayer-ervaring.
Mass Effect 3 bevat missies die je samen met drie andere spelers tot een goed einde kan brengen. Elke speler creëert een uniek personage door een keuze te maken uit de verschillende rassen, wapens en vaardigheden. Door communicatie en samenwerking zal je de door de vijand gecontroleerde gebieden trachten te heroveren.
De multiplayer zal een rechtstreekse invloed hebben op de singleplayer. Om beiden te combineren introduceert Bioware een nieuw gameplay-element: het “Galactic Readiness”-niveau, dat aangeeft in hoeverre Sheppard kan beschikken over extra wapens, middelen en manschappen in de ultieme confrontatie met de Reapers. Het al dan niet slagen van een multiplayer-missie heeft dan een rechtstreekse invloed op het "Galactic Readiness" niveau.
Om de gamers gerust te stellen die sceptisch stonden tegenover de multiplayer benadrukt Priestly dat de multiplayer optioneel is en dat je de volledige Mass Effect ervaring ook op je eentje kan beleven
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie