De volgende generatie consoles zal minder big-budget games kennen. Dit laat CEO Stefan Ljungqvist van Avalanche Studios weten. Hiermee doelt hij op releases waar miljoenen zijn gestoken in de ontwikkeling. De kans is dan ook aanwezig dat er voor de PlayStation 4 en Xbox 720 hierdoor meer unieke games gaan verschijnen.
Als recent voorbeeld geeft de CEO Tomb Raider. Dit was een dure game om te ontwikkelen, maar het geld werd er door de uitgever niet uitgehaald. In een vraaggesprek met Gamasutra is de CEO duidelijk: ''Ik denk niet dat big-budget games verdwijnen, maar wel dat er minder van dit soort spellen zullen zijn. Maar dat is iets goed, omdat we misschien helemaal geen trek hebben in veertig first-person shooters. Één, twee of drie is genoeg.''
Door deze verandering hoopt Ljungqvist dat uitgevers meer risico gaan nemen ten opzichte van vernieuwing. Vaak wordt er met veel argwaan naar nieuwe concepten gekeken, maar misschien ligt daar juist wel de markt. Deze unieke games zouden de hedendaagse gamer wellicht uit de sleur van shooters kunnen halen.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie