Vrouwen besteden zowel meer tijd als geld aan mobile games. Dat blijkt uit een onderzoek van Flurry, een onderdeel van Yahoo. Mobile Game-ontwikkelaars zouden niet alleen rijker worden van vrouwelijke gamers, ze vinden ook een trouwere spelersbasis in deze groep.
Het mobile analytics bedrijf Flurry ontdekte dat vrouwelijke mobile gamers 31% meer in-app purchases doen dan mannen en dat ze 35% meer tijd met gaming apps bezig zijn op hun smarthones en tablets.
Daarnaast zijn vrouwelijke gamers een mobile game ook trouwer in aantal dagen. Zo spelen 42% meer vrouwen een spel zeven dagen op rij dan mannen dat doen.
Met hun internationale onderzoek kwam Flurry ook nog tot de conclusie dat vrouwelijke en mannelijke mobile gamers andere gamegenres verkiezen. Zo kiezen vrouwen eerder voor endless runners, simulators en kaartspelletjes. Mannen verkiezen sport games, tower defense, shooters en RPG’s. De andere genres scoorden 'genderneutraal'.
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie