Ontwikkelaar Naughty Dog twijfelt over een vervolg op het succesvolle The Last of Us. De studio wist met de game tientallen awards in de wacht te slepen, wat eens te meer een bevestiging is dat de game een huzarenstukje was. Toch is een prequel of sequel nog geen zekerheidje.
Creative Director Neil Druckmann is na het uitbrengen van de Left Behind-DLC voor de game even aan het uitrusten. Tegelijkertijd wordt er al weer druk aan brainstormen gedaan over het volgende project. In een interview met Eurogamer laat Druckmann weten dat het nieuwe IP's overweegt, maar daarnaast een vervolg op The Last of Us niet uit wil sluiten.
In ieder geval is de studio momenteel gesplitst in twee teams. Het ene team werkt aan Uncharted voor Sony's PlayStation 4. Waar het andere team momenteel mee bezig is, is een raadsel. Er wordt hier en daar gesuggereerd dat The Last of Us een port zou krijgen voor de PlayStation 4, maar dit werd nimmer bevestigd. In het interview sluit Druckmann niet uit dat deze port er komt, maar de studio overweegt momenteel wat het waard is om tijd in te steken.
"We have started brainstorming some stuff. To be honest, some of them are sequel ideas, and some of them are brand new IP - we've spent the last few weeks brainstorming new IP. So we have to get some good steps and see... It's kind of like how we approached Left Behind. Can we tell people a story that's really worth telling, and that's not repeating itself? And if we can't, where can we get inspired - what is something that's really going to challenge us, and push storytelling in this medium forward?"