Het duurt niet lang meer en dan wordt voor de vierde keer Grand Theft Auto V als nieuwe game uitgebracht. Op 15 maart komt deze klassieker uit voor de PlayStation 5 en de Xbox series X|S. Hier is een overzicht van de verbeteringen.
De next-gen console-versie bevat een aantal gebruikelijke verbeteringen. Er is een Performance Mode, die iets minder mooi is maar wel met de hoge 60 FPS. Er is Fidelity Mode die er vooral mooi uitziet. Deze is 30 FPS, maar wel met ray tracing ingeschakeld. Er komt ook nog een Performance RT mode, die 60 FPS aan kan en ray tracing bevat. Waarom men kan kiezen tussen twee modes, terwijl er een derde gekozen kan worden die beide combineert, wordt niet door de uitgever uitgelegd.
Verder bevat de nieuwe versie nog wat extra verbeteringen. De laadtijden zijn korter, de stad is drukker en er zijn meer bomen en planten in de stad. Schaduwen en belichting zijn aanzienlijk verbeterd en ook is er verbeterde anti-aliasing, motion-blur, hoog gedetailleerde explosies en vuur en nog veel meer.
Voor de PlayStation 5 zijn aanpassingen uitgevoerd voor ondersteuning van de Dual Sense wireless controller. Het geluid krijgt ook een flinke update, waarbij gebruik kan worden gemaakt van Tempest 3D positional audio voor de PlayStation 5 en Spatial Sound voor de Xbox Series X|S.
Spelers op de PlayStation 4 en Xbox One die de nieuwe versie van de game aanschaffen, krijgen eenmaal de mogelijkheid om hun GTA Online karakters te migreren naar de nieuwe consoles. Dit kun je doen door de progressie te uploaden naar de Rockstar Club. De mogelijkheid om dit gratis te doen, blijft actief tot negentig dagen na de aanschaf van de game.
Nieuws
Nieuwe details bekendgemaakt over de next-gen console-versie van Grand Theft Auto V
Door Peter Beckers
0
Reacties (0)
Deel je mening over dit artikel met andere GameQuarter-lezers
Plaats een reactie
Reacties laden...