PlayStation_Access heeft in een vraaggesprek met Jonathan Morin, creative director van Watch_Dogs, veel antwoorden gekregen op vragen van de community. Zo weten we nu dat het spel zo'n 70 verschillende voertuigen bevat, waarbij sommige voertuigen duidelijk anders rijden.
Daarnaast is Chicago in Watch_Dogs niet volledig identiek aan de echte stad. Dit is zo gedaan om de ervaring van de game te verbeteren. De details die in onderstaande video zijn waar te nemen zijn hieronder alvast voor je vertaald.
Details Watch_Dogs
- Het team zal niet speciaal gebruik maken van de DualShock 4. Je zult enkel de touchpad kunnen gebruiken voor de map.
- Chicago is kleiner en compact gemaakt.
- Je kunt NPCs omleggen
- De manier waarop NPCs op Aiden reageren hangt af van jouw gedrag en reputatie.
- Er is een ''heat'' systeem en het is te vergelijken met het ster systeem van GTA. Alleen zullen je zonden onthouden worden doordat de bewoners over je zullen roddelen.
- Het spel zal verschillend spelen als je voor de goede kant of de slechte kan kiest. Het verhaal zelf zal echter niet veranderen.
- Je kunt de kleren van Aiden een klein beetje aanpassen, maar auto's en wapens zullen niet aan te passen zijn.
- Er zijn 70 verschillende voertuigen te vinden.
- Auto's kunnen verschillen van elkaar qua besturing.
- Chicago in Watch_Dogs is niet de grootste, maar wel de meest diepe en rijke stad die je ooit hebt waargenomen.
- Je kunt verschillende schuilplekken vrijspelen en er slapen (waardoor je heat system reset en de tijd van de dag verandert). Ook kun je hierdoor snel van locatie naar locatie bewegen.
- Sommige hacks zijn effectiever overdag.
- Er zijn verschillende multiplayer modi. Er is een hacking mode en bijvoorbeeld ''tailing'', waarbij confrontaties niet vereist zijn. Op de PC en next-gen consoles is er ook een team vs team mode te spelen.
- Er is ook een vrije multiplayer, waarin iedereen kan doen wat zij of hij wil.
- Je kunt de multiplayer inbraak uitzetten, maar de creative director vraagt iedereen het op z'n minst te proberen.
- Je kunt je online uiterlijk aanpassen.
- Er zijn geen lobbies. Je kunt op de plek waar je staat multiplayer opstarten.
- De multiplayer en singleplayer hebben hetzelfde progressie systeem. Alhoewel je bij de multiplayer ook berucht kunt worden. Hierdoor krijg je meer skills. Als je minder berucht wordt dan zullen je skills verdwijnen.
- Het zal niet mogelijk zijn om te communiceren tussen PS4 en PS3 spelers.